We zijn er!!! - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Blijf op de hoogte en volg Rosani

04 Juli 2015 | Italië, Porlezza

Vanmorgen om 7:30 uur reden we de grens bij Zwitserland over. Wat is het toch een prachtig land!
We reden tussen de bergen door met hun besneeuwde toppen, en de rest was zo mooi groen. Het is net alsof je door een miniatuur modeltrein bouwwerk rijd. Prachtige azuur blauwe rivieren die vers uit de bergen komen stromen en smaragd groene meren waar ze dan in uitkomen. Je komt ogen te kort. Totdat je bij de Gotthard tunnel aankomt, dan is het sprookje in een keer uit elkaar geklapt. 12 km file door een ongeluk, en daar sta je dan in de bloedhitte. Gelukkig konden we (door anderhalve kilometer over de vluchtstrook gesmokkeld te hebben) bij de Gotthard Pass rechtsaf slaan en lieten we de file voor wat het was. Al zwaaiend gingen we de pas over.

De Gotthard Pass, ik had al gehoord dat het prachtig was om overheen te rijden, en daar was echt geen woord van gelogen. Met dicht geklapte oren gingen we steeds hoger en hoger. Op het hoogste punt zijn we gestopt om daar door de eeuwige sneeuw te lopen. Een rare gewaarwording want de temperatuur was daar 24 graden en je liep met je slippertjes door het smeltwater en de sneeuw….hoe bizar!

Na de afdaling, die net zo mooi is als de klim, kwamen we weer op de snelweg terecht. Robert kon zijn luiken niet meer openhouden dus na een kleine stop en 2 koffie voor € 9.00 zijn we van plaats gewisseld en mocht ik het laatste stuk voor mijn rekening nemen. Nou ik kan je vertellen het was geen straf om daar door de prachtige omgeving en tunnels te rijden.

Rond half 12 reden we de Italiaanse grens over richting Porlezza. Ook hier de prachtige bergen links en rechts, met op rechts het uitzicht op het Lugano meer. We zeiden al tegen elkaar, hier gaan we ons zeker 3 weken vermaken. De mooie Italiaanse huizen in Toscaanse kleuren stonden te schitteren tegen de bergen en om het meer. Wat een heerlijke omgeving! Om half 1 reden we moe het terrein van de camping op.

Nadat we ons hadden ingecheckt reden we over de camping naar ons chalet toe. Want nee dit mag je echt geen stacaravan noemen. Een prachtig ingericht chalet die van alle gemakken voorzien is.
Net als vorig jaar hebben we gekozen voor een privé chalet en dat kan je ook gelijk aan alles zien. Het chalet van deze mensen is mooi ingericht en er ontbreekt dan ook helemaal niks. We hebben uitzicht op de prachtige bergen en als je ons straatje uitloopt loop je zo het meer van Lugano in….hoe fantastisch is dat.

De camping heeft van alles en nog wat, maar daar hebben we vandaag geen fut voor om te gaan bekijken. Nadat we de auto hadden uitgeladen hebben we boodschappen gedaan bij de lokale Super. Heerlijk al die nieuwe etenswaren, ons mandje was gauw gevuld met al die Italiaanse lekkernij.

Na het boodschappen doen hebben Nick en ik heerlijk in het meer gezwommen, daarna ben ik op bed in slaap gestort. Vanavond eten we makkelijk een soepje en een broodje en blijven we lekker hangen op onze gezellig ingerichte veranda.


  • 05 Juli 2015 - 22:16

    Wiljan:

    Ben ik dan de eerste die gaat reageren? Ik geniet ervan hoe je alles weer met je pen beschrijft Sandra. Heel eerlijk ben ik nog nooit OVER de Gotthard geweest, wel er onderdoor. Ik genoot als kind al van de ViewMaster schijfjes met de beelden van Zwitserland en de Gotthard pass. Nu jullie er geweest zijn MOET ik er ooit ook een keer overheen. Hij staat op mijn buckettlist naast nog een keer de kleine St Bernhard over. Wat mij betreft mogen er nog veel reisverslagen volgen. Heel veel plezier met z'n drietjes en ik ga je volgen!

  • 07 Juli 2015 - 11:18

    Rosani :

    Hey Wils,

    En ik maar denken dat jij al over de Pass geweest was.
    Ik denk dat je ook de enige blijft die reageert hahahaha. Maar wel leuk dat je ons volgt.
    Vroeger hield ik al een reisdagboek bij, maar dit tikt toch een stuk sneller. Ik vond het altijd heerlijk om het later weer terug te lezen en dan weer herinneringen op te halen. Je vergeet op vakantie vaak wat je de dag ervoor hebt gedaan. Ook voor de thuisblijvers is het altijd fijn om te weten hoe het met ons gaat.

    Jaaaa een vieuwmaster die heb ik ook nog gehad.....geweldig al die plaatjes!! En ook de buckettlist komt me bekend voor, je wil niet weten wat ik allemaal nog mijn lijstje heb staan hahaha te veel om op te noemen.

    Nou ik ga mijn bikini aantrekken en ff een kleurtje opdoen!

    Groetjes van ons!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 169588

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: