Kwijlen in Cannes - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Kwijlen in Cannes - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Kwijlen in Cannes

Blijf op de hoogte en volg Rosani

14 Augustus 2012 | Frankrijk, Cannes

Vannacht iets beter geslapen, alleen het in slaap vallen duurde ff. Best raar, want je kan me normaal gesproken overal neerleggen en dan slaap ik. Ben bang dat die smerige zwarte spin van een paar dagen geleden mij onderbewust toch uit mijn slaap houdt.

Vandaag hebben we Cannes en het strand op het programma staan. Dus na het ontbijt spullen inpakken en op naar het zonovergoten Cannes gereden. Gelukkig waren we niet de enige die dit van plan waren, want het was behoorlijk druk op de weg er naar toe. Het is vandaag best warm rond de 33 graden, maar je hoort ons klagen.

In Cannes hebben we over de boulevard geparadeerd als Brad Pitt en Angelina Jolie maar dan zonder adoptiekinderen en een stuk minder geld op onze bankrekening. We hebben onze ogen uitgekeken naar de talloze jachten in de jachthaven. Echt niet normaal wat een schepen daar liggen, inclusief personeel en Ferrari en/of Porsche voor het jacht geparkeerd. Zo voelden we ons nog Brad en Angelina, nu voelde we ons een stelletje zwervers die blij mochten zijn om een blik te mogen werpen naar hun kapitale jachten.

Tijdens ons gestaar, waar het water ons letterlijk (en ook figuurlijk) uit de bek liep, kwamen er ook nog een stel mannen strak in pak langs met in iedere hand een stuk of 4 Gucci tassen (ik zou alleen al een moord doen voor het tasje, zonder inhoud) en werden de Louis Vuitton koffers aan boord gedragen door het personeel wat in spierwitte marine pakjes rond huppelde. Wat kan een mens zich klein voelen tussen de rijken der aarde. Daar liepen we dan met een rugzak van de Action, en mijn best wel leuke slippers van Van Haren. Ach ik zeg maar zo geluk zit hem in de kleine dingen toch?!?

Helaas was het iets te warm om heel Cannes door te banjeren dus zijn we verkoeling gaan zoeken bij de plaatselijke Mac Donald om daar een milkshake op stand tot ons te nemen, dat doet de innerlijke mens goed. Gelukkig zijn we hier nog 2,5 week dus de andere kant van Cannes komt nog wel.

Omdat het strand nogal druk bezocht werd dachten we in Fréjus een wat rustiger strandje te vinden, stom, stom, stom….. en als klap op de vuurpijl was ik ook nog eens vergeten Nick zijn zwembroek in te pakken. Ons bezoekje aan Fréjus was dus van korte duur. Dus hup weer in onze Touran met airconditioning, zelfs daar kan ik gelukkig van worden, en terug naar de camping om verkoeling te zoeken in het zwembad.

Vanavond wordt er niet gekookt maar heeft Nick voor ons in zijn beste Frans/Engels/Nederlands een pizza besteld. Tja en arme sloebers die we zijn moesten we gewoon onze eigen bordjes afwassen in onze te kleine stacaravan.

• 15 Augustus 2012 - 19:23

Cees Reijnders:

Ziet er allemaal leuk uit. Ik heb vanmiddag ook boten gezien, maar dan op de Ham.

Groeten van ons