Lac de st. Cassien - Reisverslag uit Tanneron, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Lac de st. Cassien - Reisverslag uit Tanneron, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Lac de st. Cassien

Blijf op de hoogte en volg Rosani

16 Augustus 2012 | Frankrijk, Tanneron

Wat een zaligheid om gewoon wakker te worden zonder dat je door een irritant geluid je bed uit wordt gejaagd. Maar gewoon pas wakker worden als je bent uitgeslapen. Het ritueel is inmiddels bekend ontbijten en wegwezen……

Vandaag was het de bedoeling dat we voor Nick een visplekje gingen opzoeken. Dus in ons Michelinboek en op internet een meertje hier in de buurt opgezocht het is Lac de St. Cassien geworden. Gewapend met hengel, brood, picknickmand, stoeltje voor Mams, boekjes en de strandtas gingen we op pad. Om bij het meer te komen moesten we via slingerweggetjes en haarspeldbochten de berg op. Wel prachtige uitzichten, maar mijn maag werd weer zwaar op de proef gesteld.

Vroeger ben ik regelmatig met mijn ouders naar Frankrijk geweest. Mijn vader was gek op dit soort slingerweggetjes. Ik niet, na een half uur kotste ik of de hele auto onder, of we moesten stoppen om eerst weer de inhoud van mijn maag te legen. In de jaren daarna is het helaas niet beter geworden. Zelfs met Nick schommelen levert bij mij al misselijkheid op. Maar genoeg over mij…..

Al slingerend kwamen we wel de mooiste uitzichten tegen wat leuke plaatjes opleverde voor het fotoboek. Lac. de St. Cassien is een stuwmeer met prachtig smaragd groen water. Nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we neergestreken op de ontelbare kleine kiezelstrandjes. Bij het strandje kon je kano’s en waterfietsen (met een glijbaantje) huren, maar niet voordat we eerst onze Picknickmand met overheerlijke croissantjes hadden verorberd . Na deze heerlijke lunch zijn we met de waterfiets zo’n 1,5 uur het water op gegaan. We hebben genoten van de koele bries en de omgeving. Na deze heerlijk verkoeling hebben nog ff liggen bakken. Nick was helemaal in zijn element want er was een steiger waar je vanaf kon duiken. Ook waren er een stel Nederlandse kinderen, maar omdat Robert aan het aanbranden was hebben we rond 4 uur onze spullen ingepakt, tot groot ongenoegen van Nick. Helaas is het vissen er vandaag erbij ingeschoten.

’s Avonds hadden we een makkelijke maaltijd, soep met brood, want we gaan vanavond richting Cannes om daar eens heerlijk over de boulevard te flaneren. Op de boulevard is het gezellig druk. We hebben ons weer eens vergaapt aan de prachtige jachten, auto’s en dure winkels. Voor het Carlton hotel hebben we ongegeneerd naar mensen zitten kijken. De temperatuur is heerlijk en we hebben dus volop genoten van al het pracht en praal op en om de boulevard. Rond half 11 zijn we weer richting onze nederige stacaravan gereden.