Dagje Vence en de vuurwerkshow in Cannes - Reisverslag uit Vence, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Dagje Vence en de vuurwerkshow in Cannes - Reisverslag uit Vence, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Dagje Vence en de vuurwerkshow in Cannes

Blijf op de hoogte en volg Rosani

24 Augustus 2012 | Frankrijk, Vence

Vandaag zouden we wat eerder opstaan……het is niet gelukt ;-) Via Vera op facebook kregen we de tip om naar Vence te gaan. Een middeleeuwse stad, waar het oude centrum nog helemaal intact is gebleven. Er staat zelfs nog een grafschrift uit de 5de eeuw.

Vence lijkt een beetje op een kunstenaars dorp, in de vele oude pandjes bevinden zich galerieën met schilderijen van landschappen uit de omgeving. De binnenstad is prachtig, de kleine oude steegjes blijven toch onze interesse wekken. In de binnenstad, maar ook buiten de poorten stonden overal marktjes. Heerlijk om daar doorheen te struinen. Nick heeft een horloge gescoord, en ik een rieten boodschappentas en twee armbandjes.

Rond het middaguur zijn we op het terras neergestreken om wat te drinken. Nadat ze onze drankbestelling hadden opgenomen kregen we ook de menukaart, maar dat was niet de bedoeling. Bleek dat we alleen maar mochten drinken als we ook wat gingen eten. Gelukkig sprak de eigenaar Engels en mochten we toch blijven zitten. Ik had een roseetje besteld maar kreeg gelijk een karaf, heerlijk, maar ik ging bijna jodelend het terras af……

Daarna zijn we langs de kust terug via de supermarkt terug gereden naar de camping. Vanavond staat Cannes weer op het programma voor een vuurwerkshow. In de supermarkt hebben we pannenkoeken gevonden, inclusief stroop. De vuurwerkshow start om 22.00 uur. Maar om een goed plekje te bemachtigen zijn we rond half 8 heen gereden en hebben we een mooi plekje op de pier gereserveerd. Het was maar goed dat we op tijd waren want tegen de tijd dat het begon waren er denk ik wel 40.000 mensen aanwezig. We zaten heerlijk op de pier van het uitzicht te genieten, we hadden prachtig uitzicht op de baai van Cannes. Wat een heerlijk relaxte sfeer hangt hier toch. We zaten echt te genieten.

De vuurwerkshow is een competitie die gehouden wordt door vuurwerkkunstenaars uit de hele wereld, in Cannes wordt deze show 6 keer gehouden. Vandaag was er een Argentijn die zijn kunstje liet zien. Het vuurwerk gaat in combinatie met muziek de lucht in. In 1 woord GE-WEL-DIG! We hebben onze ogen uitgekeken. Het was een show van een half uur waar we met open mond hebben naar staan kijken. Robert kreeg zelfs kippenvel, de oehhh en aahhh’s waren overal te horen. Op de terugweg waren we nog helemaal onder de indruk. Gelukkig heeft Nick bijna het hele spektakel gefilmd.

• 25 Augustus 2012 - 12:57

Tineke:

Geweldig al die verslagen en fotos
    fijn dat jullie een mooie vacantie hebben
    en goed weer nog een leuke week
    en dan zit het er weer op
    Funkie heeft ook een fijne vacantie
    hij loopt dag en nacht buiten en zijn bak
    staat in de schuur met de deur op de haak
    groetjes allemaal

• 25 Augustus 2012 - 18:33

Rosani :

Hoi mam,

Het is hier heerlijk! We hebben het ontzettend naar ons zin. We zijn inderdaad aan onze laatste week begonnen maar er is eigenlijk nog zat te bezichten hier. Waarschijnlijk gaan we nog wel een keer naar dit gebied toe.

De vuurwerkshow gisteren was echt geweldig! Zo heerlijk om lekker in je korte broek met een temperatuurtje van 30 graden op de boulevard te zitten kijken. Weer eens wat anders dan met nieuw jaar in je winterjas ;-)

Leuk dat Funky het zo naar zijn zin heeft. Misschien moet je hem toch maar adopteren hahaha

Groetjes van ons!!