Zonnen bij Lac de St. Cassien - Reisverslag uit Montauroux, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Zonnen bij Lac de St. Cassien - Reisverslag uit Montauroux, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Zonnen bij Lac de St. Cassien

Blijf op de hoogte en volg Rosani

25 Augustus 2012 | Frankrijk, Montauroux

Toen wij nog lagen te slapen heeft Nick een lekker stokbroodje voor ons gekocht. Vandaag willen we een beetje bijkleuren, want we zitten inmiddels in de laatste week en willen toch nog een beetje bruin terug komen.

Omdat de stranden hier nogal overvol zijn, zijn we naar het stuwmeer Lac de Cassien gereden. Hier waren we al eerder geweest hier is het een stuk rustiger dan aan de kust. Het water is hier helder en smaragdgroen, en je heb overal leuke strandjes. De vorige keer dat we er waren had Nick een steiger ontdekt waar je vanaf kunt springen/duiken.

Op de weg heen werd het al aardig bewolkt, maar omdat je door de bergen rijdt kan het best zijn dat aan de andere kant van het gebergte de bewolking weer weg is. Helaas bleef het bewolkt ook op de plaats van bestemming. Desalniettemin is de temperatuur gewoon 30 graden, maar het scheelt wel of je in de schaduw zit of in de zon. We hebben lekker gezwommen en gelegen en zijn rond 5 uur weer terug gereden naar de camping.

Tegen de tijd dat we naar huis gingen zagen we in de verte toch wel donkere wolken onze kant opkomen. Nadat we terug op de camping de buienrader gingen checken bleek dat er inderdaad slecht weer opkomst was. Tijdens het eten begon het al te bliksemen en te donderen en een uurtje later begon het knetterhard te regenen. Dus snel alle spullen naar binnen en met z’n drieën opgepropt in de caravan zitten.

Binnen hebben we gezellig een filmpje opgezet (Toy Story 2) en hebben we knus met z’n drieën onder het genot van een drankje en een zak M&M’s de film zitten kijken, en dat was heel gezellig!

Nadat Nick op bed lag, gingen Robert en ik nog een sigaretje roken buiten. Toen ik naar binnen wilde zat er weer een mega spin bij de voordeur. Brrrr de rillingen liepen weer over mijn lijf. En toen ik dacht dat alles was, zat er ook nog een 2e mega spin in onze kledingkast. Je snapt wel dat ik vannacht slecht heb geslapen….. Morgen maar een tukkie doen bij het zwembad.

Filmpje Nick
www.youtube.com/watch?v=g8w2ti6hJYY&feature=youtu.be