Gorges du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Gorges du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Gorges du Verdon

Blijf op de hoogte en volg Rosani

27 Augustus 2012 | Frankrijk, Castellane

Op tijd uit de veren want we gaan naar Gorges du Verdon, deze wordt ook wel de Grand Canyon van Frankrijk genoemd. Het is de een na grootste kloof van Europa. Het is een rit van ongeveer 2 uur, maar de route schijnt schitterend te zijn.

Via Grass zijn we richting Castellane gereden, waar we via de bergen steeds hoger en hoger reden. De uitzichten zijn werkelijk prachtig. Op een gegeven moment zaten we zo’n 1350 mtr hoog. We zijn regelmatig uitgestapt om foto’s te maken, het is zó indrukwekkend. De rotswanden van du Verdon zijn soms wel 700 mtr hoog. We stonden af en toe met knikkende knieën aan de rand om foto’s te maken.

Bij een uitzichtpunt een lekker ijsje gehaald met uitzicht op de kloof. Kijk, dat is nog eens een leuke omgeving om een ijsje te eten.

Via Castellane zijn we naar de kloof du Verdon gereden met uitzicht op het stuwmeer van Sainte Croix du Verdon. Bovenop de kloof kijk je recht naar beneden de kloof in, het water van het stuwmeer is azuurblauw. Het is gewoon een adembenemend plaatje om op het uitzichtspunt naar de kloof en het meer te kijken.

Via het uitzichtspunt zijn we naar het stuwmeer gereden. Hier hebben in de rij gestaan om voor 2 uur een waterfiets te huren. Daarna zijn we door de kloof heen gefietst. Wat een super ervaring! Het is wel heel toeristisch maar ja dat weet je op zulke plekken, het blijft geweldig om zo door de kloof heen te varen.

Nick is nog een paar keer van de rotswand in het water gesprongen, best stoer! Daarna nog een frissie gedronken om daarna weer de hele route terug te rijden. Rond 19.00 uur waren we weer terug op de camping waar we bij de Belgische friettent een overheerlijk patatje hebben gehaald, en hebben we ’s avonds met z’n drieën buiten een filmpje gekeken.