Canet - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Rosani - WaarBenJij.nu Canet - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Rosani - WaarBenJij.nu

Canet

Blijf op de hoogte en volg Rosani

26 Juli 2014 | Nederland, Castricum

Vrijdag 25 juli & zaterdag 26 juli

Yeahh vakantie!!!
Gisteren op mijn werk de laatste dingentjes weggewerkt en om 13.00 uur de deur achter mij dichtgedaan???.WOONopMAAT tot over 3 weken.
Vandaag de koffers ingepakt, het huis opgeruimd en de laatste boodschapjes gedaan. Wat een heerlijk gevoel, en mijn hemel wat ben ik moe. Het lijkt wel of opeens alles eruit komt. Ik was niet vooruit te branden, maar ja er moest toch nog wat gebeuren voordat ik ook de deur van ons huis achter mij op slot ging doen.

s ?Avonds hadden we geen puf meer om te koken en hebben we lekker makkelijk een patatje gehaald. Na 2 weken lijnen smaakte die overigens verrukkelijk. Nadat we alles in de auto hadden gepropt, past net??.. zijn we samen een tukkie gaan doen. Nadat we nog wat goeie tips van onze buren hadden gekregen zijn we rond 21.30 uur op weg gegaan. Al snel reden we de nacht in. Het was heerlijk rustig op de weg dus we konden lekker door kachelen. Onderweg zijn we natuurlijk een paar keer gestopt om onze benen te strekken, plasje te doen en een bakkie koffie naar binnen te werken.

Voordat we op vakantie gingen heb ik een tolbadge gehaald bij de ANWB, het kost wat maar dan heb je ook wat GEWELDIG! Geen stress welk tolpoortje we moeten hebben, gewoon eentje uitkiezen en gaan met die banaan. Het enige nadeel is dat je geen flauw benul heb wat het heeft gekost, het wordt namelijk rechtstreeks van je rekening afgeschreven.

Nick en ik hebben onderweg lekker kunnen slapen terwijl Robert de kilometers aan zich voorbij zag vliegen. Rond 5 uur heb ik het stuur overgenomen en reden we de ochtend in. Robert heeft nog ff lekker een dutje kunnen doen en heeft later het stuur weer overgenomen. We rijden door een prachtig gebied met veel bergen. Na een paar uurtjes zaten we op 1200 meter hoog en reden we door de laag hangende bewolking waar langzaam de zon doorheen begon te schijnen I love it!

Rond half 11 in de ochtend hebben we onze laatste stop gehouden, toen was het nog dik een uurtje rijden. Onderweg reden we over de hoogste brug van Frankrijk (Millau). Super gaaf als je er zo op af komt rijden. Helaas zie je op de brug zelf niet hoe hoog je zit, maar we hebben we gezien dat je aan de andere kant een uitkijkpunt hebt, dus binnenkort gaan we daar nog ff langs om die nader te inspecteren.

Rond 12 uur reden we het dorpje Canet binnen. Een oud dorpje met hele smalle straatjes waar je met een bus waarschijnlijk niet eens doorheen kan. Nadat we het dorpje kriskras doorgereden hadden kwamen we om 12.00 uur moe maar voldaan aan op de camping.

Gelukkig sprak de mevrouw bij de receptie geen woord over de grens dus dat werd handen en voeten werk. Maar we hebben het weer gered, en na een kwartier met onze handen te hebben gewapperd mochten we door de poort op naar onze mobile home.

We hebben onze mobile home geboekt via marktplaats, en tja het blijft toch een beetje spannend, voor hetzelfde geld staat er een aftandse Kipcaravan voor je snufferd. Maar niks van dat alles. Een ruime stacaravan met alles erop en eraan. Een heerlijke veranda (natuurlijk niet zo mooi als die van thuis ;-) Verder hebben we heerlijke ligstoelen, een hangmat, buiten stortdouche en een kabbelend riviertje naast ons. Ik zeg dat wordt 3 weken lang genieten!

Nadat we alles van binnen en buiten bekeken hadden begon het uitladen van de auto, nou ja daar maak ik verder geen woorden aan vuil. Alle kleding ligt en hangt netjes in de kastjes, een ook voor de 600 opladers hebben we een mooi plekjes gevonden.

?s Middags hebben we bij de hele grote Intermache boodschapjes gedaan. Onze keuze is vandaag gevallen op sla met gebakken aardappeltjes en hamburgertjes op de bbq. En het weer; Onbewolkt en 31 graden. Je leest het al, we hebben het weer getroffen