Saint Guilhem le Désert - Reisverslag uit Sète, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Saint Guilhem le Désert - Reisverslag uit Sète, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Saint Guilhem le Désert

Blijf op de hoogte en volg Rosani

29 Juli 2014 | Frankrijk, Sète

Dinsdag 29 juli

Tjonge, jonge vanmorgen werden we alweer rond 10 uur wakker. Nou ja we zullen het wel nodig gehad hebben. Nick heeft vanmorgen op zijn beste Frans een baquette gekocht bij de lokale bakker. Daarna hebben we uitgebreid ontbeten. Het weer valt op zich nog mee. Het is niet echt warm, er staat veel wind en de temperatuur is rond de 26 graden. Tijdens het ontbijt hebben we besloten om naar een dorpje hier zo’n 26 km vandaan te gaan.

Saint Guilhem le Désert in de Gorges de l’Hérault. Het is een oude pelgrimroute. Saint Guilhem is ontstaan ongeveer 1000 jaar voor Christus maar in perfecte staat. De weg er naar toe was al prachtig, dwars door de bergen, met hoge rotspartijen en riviertjes. Nadat we de auto hadden geparkeerd liepen we richting het dorpje. Beneden ons liep de rivier de Herault en op een gegeven moment dachten we een waterval te horen. Met mijn fototoestel in de aanslag zijn we naar beneden geklommen en ja hoor een prachtige stroom versnelling. Echt een prachtig plekje!

Daarna zijn we doorgelopen naar Saint Guilhem. Echt een schilderachtig dorpje met allemaal pittoreske steegjes waar ik zo gek op ben. Mijn fototoestel maakte overuren, maar er was ook zoveel moois. Omdat wij meestal de andere kant opgaan dan de menigte zijn we aan de zijkant van het dorp omhoog geklommen en zo liepen we via een pad de berg op. Het uitzicht was indrukwekkend, prachtige rotsen en uitzicht op Saint Guilhem in het dal. Omdat ik op mijn leuke pretty hot and tempting slippers liep zijn Robert en ik op een rots gaan zitten en hebben zitten genieten van de rust en het geweldige uitzicht. Nick daarentegen is nog 150 mtr omhoog gelopen en heeft daar nog prachtige foto’s met zijn nieuwe telefoon gemaakt. Op een gegeven moment was hij helemaal uit beeld en werden we toch wel ongerust omdat het best wel onherbergzaam was en de afgrond best wel diep was. Maar zorgen om niks want ons mannetje red zich ook wel zonder ons.

Toen we terug liepen begon het te betrekken en hoorde we in de verte onweer en begon het zachtjes te regenen. Tijd om terug te gaan. Op de terugweg nog wat boodschapjes ingeslagen en toen regelrecht naar de camping.

’s Avonds heeft Nick ons allebei ingemaakt met tafeltennis. Kan er nog steeds van balen dat ik niet van een 12 jarige kan winnen ;-) Morgen ga ik hem inmaken!