Clermont - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Clermont - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Clermont

Blijf op de hoogte en volg Rosani

30 Juli 2014 | Frankrijk, Canet

Woensdag 30 juli

Mijn hemel, alweer om half 10 wakker geworden. En echt waar, we gaan echt niet laat naar bed. Voor 12 uur gaat het licht gewoon uit. Zoals gebruikelijk weer van een Frans ontbijtje genoten. Vandaag gaan we in het dorpje Clermont op zoek naar vismaden voor Nick om mee te vissen.

Clermont ligt 10 km van Canet dus na een route tussen de druivenranken kwamen we na een klein kwartiertje aan. Het was er behoorlijk druk dus er moest iets aan de hand zijn. Normaal zie je op dit tijdstip geen fransman/vrouw op straat. En dat klopte er was een leuk klein marktje. Maar ja, ik mocht niet snuffelen van Nick want we waren per slot van rekening op zoek naar maden om mee te vissen.

Stiekem onderweg toch nog een leuk Frans kleurrijk rieten tasje gekocht. Daarna hebben we het hele dorp onderste boven gezocht op zoek naar een viswinkel. Omdat we maar niks konden vinden heeft Robert op zijn beste Frans geprobeerd te vragen waar we een viswinkel konden vinden. We werden door een vriendelijke man richting de kerk gebonjourd. Maar na 6 rondjes om de kerk nog geen viswinkel gevonden.

Nick ging zwaar teleurgesteld terug naar de auto waarna we bij de Lidl ham en mais hebben gekocht, je weet maar nooit, voor hetzelfde geld zijn de vissen er gek op.

Helaas zijn de Franse visjes niet zo gek op ham en mais, maar ondanks dat hebben de mannen heerlijk gevist in de rivier. Ik daarentegen heb heerlijk liggen zonnen, per slot van rekening moet ik toch met een kleurtje terugkomen.

’s Avonds hebben we gezellig gebarbecued en op de veranda zitten genieten. Op onze veranda staat elke dag een lekker windje, dat komt mooi uit want zo komt er geen mug in de buurt. Ik had wel 20 liter muggenspray en een tas vol citronella kaarsen meegenomen, maar gelukkig hebben we van dit alles nog niets nodig gehad.