Saint Jean de Fos - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Saint Jean de Fos - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Saint Jean de Fos

Blijf op de hoogte en volg Rosani

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Canet

Zondag 3 augustus

Toen we vanmorgen de gordijnen open deden scheen het zonnetje heerlijk naar binnen. Daar was ik wel aan toe na de regenbuien van gisteren. We zijn toch niet voor Jan Doedel 1400 km naar het zuiden gereden. We wilden eigenlijk vandaag gaan wandelen, maar omdat het mooi weer is hebben we besloten om het water op te zoeken.

Na een stevig ontbijt hebben we besloten om naar het plaatsje Saint Jean de Fos te rijden. Tussen de bergen ligt namelijk een prachtig meer. Het meer ligt aan de monding van de rotspartij Gorges du L‘Herault. Je kijkt uit op de bergen en op een geweldige stenen hoge brug de Pont du Diable. Het water is kristal helder, je ziet de vissen zo langs je benen zwemmen. Het water komt rechtstreeks uit de bergen en dat merk je ook wel, het is namelijk ijs- en ijskoud. Daarentegen wel lekker verkoelend want het is behoorlijk warm vandaag.

Hier hebben we heerlijk een paar uurtjes vertoefd. Aan het eind van de middag kwam er langzaam bewolking op zetten, tijd voor ons om naar de camping te gaan. Ik kan niet anders zeggen dat niks zo veranderlijk is als het weer hier want we reden zo een regenbui in. Die bergen kunnen hier het weer binnen de kortste keren doen veranderen. Gelukkig hadden we ons portie zon gehad.

Op de terugweg de toeristische route gepakt en kwamen we uit bij een prachtige brug over een zijriviertje van de L‘Herault. Op de camping scheen gewoon weer de zon waarna ik toch nog ff op mijn ligbedje heb gelegen.

’s Avonds hebben we ons weer heerlijk vermaakt op de veranda.