Port Camarque Seaquarium - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Port Camarque Seaquarium - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Port Camarque Seaquarium

Blijf op de hoogte en volg Rosani

04 Augustus 2014 | Frankrijk, Canet

Maandag 4 augustus

De bedoeling was dat we naar Aqualand zouden gaan, maar Robert was gisteren iets roder geworden dan eigenlijk de bedoeling was. Dus gaan we naar Seaquarium in Port Camarque. Port Camarque ligt aan zee en is een havenstadje met één van de meeste ligplaatsen van Europa, ongeveer 6000!! Er ligt hier echt van alles. Van luxueuze jachten en zeiljachten tot catamarans, maar ook kleine motorbootjes, noem het maar op het ligt er.

Seaquarium heeft meer dan 2000 vissen en 200 inheemse en tropische vissoorten en 25 soorten haaien. Verder is er een tunnel waar je onder het water kan lopen en de haaien boven je langs zwemmen. Ook was er een zeehonden bassin waar je van boven, maar ook van onderaf de zee honden kon zien zwemmen. Het was de rit (ongeveer een 1,5 uur inclusief file) meer dan waard.

Port Camarque oogt heel tropisch. Alles is hier prachtig groen en er staan ontzettend veel palmbomen. Er staan wel ontzettend veel appartementen maar ondanks dat was het er niet overdreven druk. Ook op het strand zag het er rustig uit en dat terwijl het er toch 31 graden was. Nadat we het hele aquarium hadden gezien zijn we bij de jachthaven heerlijk gaan lunchen en hebben we ons vergaapt aan de mooie jachten die er lagen.

Aan het einde van de middag zijn we weer op huis af gegaan. Onderweg zagen we een stuk natuurgebied liggen met allemaal prachtige roze flamingo’s. Gelukkig was het geen drukke weg waar we reden en konden we mooi de auto langs de weg zetten om een paar fotootjes te schieten. Echt wel gaaf om ze zo in het wild te zien i.p.v. in een dierentuin. Toen ik en Nick een klein half uurtje onze ogen hebben dicht gedaan heeft Robert ons keurig door onder andere hartje Montpellier weer bij het huisje afgezet.

Op de camping nog ff van de zon genoten en rond half 9 heerlijk gegeten. Morgen eerst maar kijken of Robert zijn verschroeide plekken zijn weggetrokken want dat zou betekenen dat we naar Aqualand kunnen gaan, en anders vinden we wel weer iets anders leuks om heen te gaan. We vermaken ons nog steeds prima hier!