Beziérs - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Beziérs - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Beziérs

Blijf op de hoogte en volg Rosani

07 Augustus 2014 | Frankrijk, Béziers

Donderdag 6 augustus

Na een rustig ontbijt zijn we vertrokken naar Beziérs Allereerst gingen we naar de botenlift bij het Canal du Midi. Tijdens het parkeren kwam Nick nog een punt gave Mustang tegen, en daar moest meneer natuurlijk mee op de foto. Doorgelopen kwamen we aan bij de Canal du Midi aan. Het kanaal is in de Romeinse tijd ontworpen om de Altantische oceaan met de Middelandse Zee te verbinden. Het kanaal is 240 km lang en duurde 14 jaar om het te bouwen. Bij Beziérs moesten ze een hoogte verschil van 21 meter overbruggen, daarom hebben ze een botenlift gebouwd met 9 sluizen. Het duurt 30 minuten voordat de boten van boven naar beneden zijn gevoerd, of andersom. Per sluis wordt er 700 m3 de sluis ingestuwd. Echt gaaf om te zien, en volgens mij ook wel spannend om met je boot doorheen te moeten varen.

Daarna zijn we in Beziérs naar de brug de Pont Vieux gereden, vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op de Cathérale St-Nazaire. Het is vandaag bloedheet. De thermometer stond op 35 graden, we hadden geen zin om naar de Kathedraal te lopen. Vanuit daar zijn we terug naar de camping gegaan en hebben we nog heerlijk bij onze caravan gezeten.

Nick heeft totaal geen behoefte om vriendjes te zoeken want hij vind het helemaal geweldig om uren te vissen. Je heb geen kind aan hem.