Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Montpellier

Blijf op de hoogte en volg Rosani

13 Augustus 2014 | Frankrijk, Montpellier

Woensdag 13 augustus

Vandaag staat een dagje Montpellier op het programma.
Montpellier is de hoofdstad van Languedoc-Roussillon. Montpellier heeft een oud stadsgedeelte met aan het begin net als in Parijs een Arc de Triomphe. Tegenover de Arc de Triomphe ligt het plateau Place Royal, de hoogste plek van de stad. Hier heb je ook uitzicht over Montpellier. Op het plateau staat een monumentaal ruiterbeeld van de Zonnekoning en Chateau d’Eau een watertoren in de vorm van een tempel. Aan de voet van de watertoren staat het Aqueduc St-Clément die ooit de staf van water uit de rivier de Lez voorzag.

Verder zijn we onder de Arc de Triomphe naar de oude binnenstad gelopen. Een gezellige historische stad met ontzettend veel terrasjes en restaurantjes en leuke smalle straatjes. Op het pleintje met het fonteintje en uitzicht op de laan met aan het eind de Arc hebben we uitgerust en wat gedronken. De historische stad is niet heel groot, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had. Na een bezoekje aan Montpellier wilde we nog het dorpje Paulhan vlakbij de camping bezoeken, maar helaas was daar weinig bijzonders te zien.

Eind van de middag waren we weer terug op de camping en zijn we nog richting de rivier gegaan. Daar hebben de mannen natuurlijk weer hun hengels uitgegooid en ik ben op zoek gegaan naar beestjes. Net toen ik terug wilde gaan zag ik in mijn ooghoek een prachtig blauw vogeltje, een ijsvogeltje zag ik later door mijn lens. Ik heb wel een foto kunnen schieten, maar hij zat helaas net ff iets te ver weg om hem goed scherp te krijgen. Misschien lukt het nog…….

Het begint nu op te schieten. We hebben besloten om vrijdagmiddag terug naar Nederland te rijden.