Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Montpellier

Blijf op de hoogte en volg Rosani

13 Augustus 2014 | Frankrijk, Montpellier

Woensdag 13 augustus

Vandaag staat een dagje Montpellier op het programma.
Montpellier is de hoofdstad van Languedoc-Roussillon. Montpellier heeft een oud stadsgedeelte met aan het begin net als in Parijs een Arc de Triomphe. Tegenover de Arc de Triomphe ligt het plateau Place Royal, de hoogste plek van de stad. Hier heb je ook uitzicht over Montpellier. Op het plateau staat een monumentaal ruiterbeeld van de Zonnekoning en Chateau d’Eau een watertoren in de vorm van een tempel. Aan de voet van de watertoren staat het Aqueduc St-Clément die ooit de staf van water uit de rivier de Lez voorzag.

Verder zijn we onder de Arc de Triomphe naar de oude binnenstad gelopen. Een gezellige historische stad met ontzettend veel terrasjes en restaurantjes en leuke smalle straatjes. Op het pleintje met het fonteintje en uitzicht op de laan met aan het eind de Arc hebben we uitgerust en wat gedronken. De historische stad is niet heel groot, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had. Na een bezoekje aan Montpellier wilde we nog het dorpje Paulhan vlakbij de camping bezoeken, maar helaas was daar weinig bijzonders te zien.

Eind van de middag waren we weer terug op de camping en zijn we nog richting de rivier gegaan. Daar hebben de mannen natuurlijk weer hun hengels uitgegooid en ik ben op zoek gegaan naar beestjes. Net toen ik terug wilde gaan zag ik in mijn ooghoek een prachtig blauw vogeltje, een ijsvogeltje zag ik later door mijn lens. Ik heb wel een foto kunnen schieten, maar hij zat helaas net ff iets te ver weg om hem goed scherp te krijgen. Misschien lukt het nog…….

Het begint nu op te schieten. We hebben besloten om vrijdagmiddag terug naar Nederland te rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Frankrijk Canet du roussillon

Reisverslag van onze vakantie in Frankrijk
Canet du roussillon

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2014

bijna naar huis

13 Augustus 2014

Montpellier

12 Augustus 2014

Marseillan Plage

11 Augustus 2014

Aqualand

10 Augustus 2014

Dagje bij de caravan
Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 169575

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: