Niks, niks en nog eens niks - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Niks, niks en nog eens niks - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Niks, niks en nog eens niks

Blijf op de hoogte en volg Rosani

05 Juli 2015 | Italië, Porlezza

Gisterenavond had Robert al vroeg zijn mandje opgezocht. Nick ging met een paar jongetjes aan het meer vissen, en ik had mezelf op de veranda geïnstalleerd met een verkoelend rosétje…bah wat vervelend zeg!

Daarna ben ik ff bij Nick en de jongens gaan kijken of ze al wat gevangen hadden, maar de vissen hier zijn niet zo gek op mais dus moeten we van de week weer op zoek naar een viswinkel. Na een uurtje had meneer het wel gezien, want om voor Jan Doedel te vissen is nooit leuk. Samen zijn we gezellig over de camping gelopen. De temperatuur was heerlijk en als afsluiting van een vermoeide dag hebben we een overheerlijk ijsje gegeten. Rond half 11 gingen we te bed.

Vanmorgen was Robert al vroeg uit de veren en lagen Nick en ik nog lekker te ronken. Rond half 10 gingen de luiken weer open en rook ik een heerlijke aroma geur van koffie. Het zonnetje scheen alweer volop en de temperatuur was rond half 10 al 24 graden, dat wordt weer een tropische dag. We hebben heerlijk relaxt op de veranda ontbeten…ja dit is vakantie met een grote V, niet als een dolle door het huis rennen om op tijd op je werk te zijn. Maar rustig aan en kijken wat de dag ons gaat brengen.

Vandaag blijven we lekker op de camping. Nadat we onze witte lichamen hadden ingesmeerd met factor 50 gingen we bepakt en bezakt richting het meer om ons daar eens op te maken voor het eerste laagje bruin. Tussen de gebruinde Italianen voel je je toch behoorlijk wit, maar straks over een weekje zullen we hopelijk niet meer opvallen, tenminste niet qua kleur, want volgens mij hebben ze hier allemaal maatje 34. Gelukkig lagen er ook dikke buitenlandse walrussen op het droge dus hoef ik me nog niet helemaal te schamen met mijn maatje 38.

Het uitzicht vanaf het strandje is prachtig. Vogels vliegen tussen de groene bergen door en in de branding zwemmen eenden en zwanen tussen de mensen door. Rond het middaguur hebben we onze veranda opgezocht en kwamen we erachter dat Robert zijn Adidas schoenen vannacht gestolen zijn. Verleden jaar al een slipje van de lijn, en nu dus Robert zijn schoenen. Dat wordt dus s’ avonds alles binnen leggen helaas.

S’ Middags zijn de mannen naar het dorp gereden op zoek naar een grote supermarkt, ik daarentegen ben nog heerlijk bij het meer gaan liggen. S’ Avonds hebben we in ons bloedhete keukentje sla met gebakken aardappeltjes gemaakt, maar een heerlijk zomers maaltje. Na het eten is Nick op pad gegaan met zijn hengel en hebben we een biertje en een wijntje gedaan in de veranda.

Rond een uurtje of 21.30 begon het snoeihard te waaien en daarna begon het flitsen en na een paar minuten later knetterhard te regenen, een welkome afkoeling.