Dagje naar Lugano - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Dagje naar Lugano - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Dagje naar Lugano

Blijf op de hoogte en volg Rosani

15 Juli 2015 | Zwitserland, Lugano

Vandaag willen we met de boot naar Lugano. Lugano ligt net over de grens bij Italië, in Zwitserland. Dus na het ontbijt opfrissen en de auto in. We wilden op de boot stappen in Gandria maar vanuit Gandria is het nog maar 10 min rijden naar Lugano, dus hebben we besloten door te rijden met de auto.

Lugano is een prachtige stad gelegen aan het Luganomeer. Je krijgt hier een beetje het Monaco gevoel. Dure auto’s, prachtige villa’s en ook de mensen zien er hier allemaal chique uit. Ja, in Lugano zit heel wat geld. Nou is Zwitersland ook een stuk duurder dan Italie. Betaal je in Italie voor een Fanta 2 euro in Lugano kom je niet weg met € 5,-. Lugano heeft een prachtig oud gedeelte met schitterende panden, met mooie sierbalkonnetjes en te dure winkels.

We hebben heerlijk gestruind en Nick heeft nog een gaaf Iphone hoesje gekocht in de Iphone winkel. Daarna zijn we langs het water terug gelopen naar de auto. Via Lugano zijn we met de auto de Monte Bré opgegaan. De Monte Bré ligt op 925m hoogte en vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de stand. De wandeling er naar toe was in 35 graden behoorlijk zwaar, je zweet je kapot, maar het uitzicht is echt werkelijk prachtig! Helaas is het hoog in de bergen regelmatig heiig waardoor ik geen heldere foto’s kan maken.

Na wat boodschapjes onderweg te hebben gehaald kwamen we om 4 uur terug op de camping. Doordat Robert nog steeds rood is ben ik alleen naar het meer gegaan om bij te kleuren. Niet dat het nodig is, maar toch…. Het is vandaag weer eens drukkend warm en voor vanavond is er onweer voorspeld. We hopen zelf op een beetje regen omdat de lucht dan misschien geklaard wordt.

We zitten inmiddels op de helft van onze vakantie. En voor ons gevoel zitten we hier al een tijdje, wat nou precies de reden is waarom we drie weken willen. Niet na 1 week al te moeten aftellen. Er is hier nog zo verschrikkelijk veel te zien.

Rond een uurtje of 7 zijn we bij het camping restaurant een hapje gaan eten. Onze inspiratie tijdens het boodschappen doen was totaal verdwenen. Kip is hier bijna niet te betalen, maar pasta kan je hier in 6000 soorten krijgen. Toch zaten we in het restaurant maar weer aan de pasta.

Toen we terug kwamen zat de hele familie van de overburen tussen onze huisjes in. Als je al 9 kinderen hebt inclusief Opa en Oma en nog een tante en oom met kids kan je je voorstellen dat het behoorlijk druk was. Gelukkig zijn het allemaal hele gezellig mensen.
Nick en Guus maakte zich rond 21.30 uur weer op voor de disco. De mannen gingen weer op zoek naar vrouwelijk schoon. Tenminste Guus, want Nick is hier volgens mij nog niet helemaal aan toe…..