Kip het meest veelzijdige stukje vlees - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Kip het meest veelzijdige stukje vlees - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Kip het meest veelzijdige stukje vlees

18 Juli 2015 | Italië, Porlezza

Na ons ontbijt ritueel zijn we naar de plaatselijke markt in Porlezza geweest. Lijkt een beetje op de zomermarkt in Castricum. Volgens onze overbuurman Marcel moeten we daar een gebraden kip kopen, maar niet vergeten….de poten van de kip moet je hier apart bestellen. De temperatuur op de markt is ongeveer 40 graden. Blijkbaar is dit de beste kip uit de regio want het was niet normaal hoe druk het er was. Nadat wij netjes een nummertje hadden getrokken konden we minstens nog 30 minuten wachten voordat we aan de beurt waren. Blijkbaar is het nummertjesapparaat alleen maar voor toeristen bestemd want de lokale bevolking komt aanlopen, schreeuwt wat en loopt weg met de eerste de beste kip…….

Aan Nick hebben we inmiddels geen kind meer, die is alleen maar met Guus op stap, naar het zwembad of naar het meer. Die twee hebben de tijd van hun leven.

’s Avonds hebben we de kip samen met een risotto opgegeten. Nou het was het wachten waard…..hij was heerlijk. Het vlees viel van de botjes af, zo mals was hij. Guus en Nick zijn daarna weer richting de disco gegaan en wij zijn naar Porlezza gegaan. Er waren allemaal live bandjes met jaren 80 muziek. Er stond een band op te treden die was helemaal geweldig, van Gloria Gaynor tot Abba, en de zanger was net de Italiaanse Gerard Joling, echt geweldig!!!! Na een super leuke avond in Porlezza was het wachten op Nick die nog terug moest komen van de disco. Die gasten zijn er werkelijk niet weg te slaan.

Het was weer behoorlijk heet vanavond dus dat zweten in het bed….alhoewel bovenop het bed.