Gravedona - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Gravedona - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Gravedona

Blijf op de hoogte en volg Rosani

23 Juli 2015 | Italië, Gravedona

Onze laatste volle dag, die moeten we natuurlijk goed besteden. Dus na het ontbijt zijn we met z’n tweeën richting het Comomeer gereden, daar schijnt een prachtig dorpje te liggen genaamd Gravedona.

Een prachtige rit langs het Como meer. Het Como meer is een stuk groter dan het Lugano meer en het diepste meer van alle Noord Italiaanse meren. Het diepste punt is 410 m, aardig diep dus. George Clooney en Tom Cruise hebben een huis aan het Como meer, helaas ben ik beiden niet tegen gekomen. Ik moet zeggen dat ik nog geen lekkere Italiaan ben tegen gekomen. Ik hoopte er natuurlijk allemaal Graziano Pellè’s tegen te komen maar helaas, niks kwam in de buurt. De omgeving van het Como meer is net als Lugano meer prachtig.

Na 40 minuten kwamen we aan bij Gravedonna. Eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen. Er schijnt wel een oude kerk te staan de San Vincenzo een Maria kerk uit circa 1200. Prachtig, maar ik heb nu wel genoeg kerkjes gezien.
Op de terugweg hebben we nog wat mooie foto’s geschoten en zijn we Porlezza in geweest op zoek naar wat souvenirs voor het thuisfront. Nou zitten we hier al drie weken, maar het dorpje zelf heeft ook een prachtige kerk en een leuk pleintje met fonteinen. De souvenirs hadden we snel gevonden dus hup, hup, hup weer in de bikini voor een dip in the lake!

Omdat het onze laatste avond is op de camping is gaan we lekker uit eten. De bedoeling was bij een restaurantje aan het meer, maar die zaten helemaal vol. Omdat we ook van Millennium Bug hadden gehoord zijn we daar heen gereden. Dit schijnt een restaurant te zijn die gespecialiseerd is in vlees. Nou dat hebben we geweten. Robert en ik bestelde een ossenhaas…..ik weet niet wat voor koeien ze rond hebben lopen in Italië, maar dit moeten reuzen koeien geweest zijn, zelfs het toetje was mega groot…wat een vreetschuur!!!!

Om 22.00 waren we weer terug op de camping, jullie weten inmiddels wel waarom…..Nick naar de disco en wij hebben alvast de koffers ingepakt en opgeruimd. Morgenochtend willen we tussen 11.00 – 12.00 gaan rijden. Na de terugkomst van de jongens hebben we de avond afgesloten met de buurtjes en een fles Limoncello.