Gefietst bij Lago di Piano - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Gefietst bij Lago di Piano - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Gefietst bij Lago di Piano

Blijf op de hoogte en volg Rosani

17 Juli 2016 | Italië, Porlezza

Vanmorgen was ik om half 9 al uit de veren. Nick was al wakker en had heerlijk broodjes gehaald bij de camping winkel. Heerlijke chocolade croissants en een baquette. Robert werd pas rond 10 uur wakker. Gezellig ontbeten met z’n drieën want Nick zien we alleen nog maar bij het ontbijt en bij het avond eten, voor de rest is hij alleen maar met Guus de hort op.

Na de koffie zijn we in het dorp boodschapjes gaan doen, en hebben we ‘s middags een poging gedaan om rond Lago di Piano (Piano meer) te fietsen. Helaas konden we niet de goede route vinden en zaten we opeens midden in een bos met grote kiezels waar we echt niet op konden fietsen. Omdat we dachten dat daarna het pad wel weer verhard zou worden zijn we een stukje gaan lopen. In dat half uurtje ben ik gelijk 8 keer gestoken, GVD wat haat ik die muggen toch. Helaas zijn we onverrichte zaken weer terug naar huis gefietst.

’s Middag hebben we 2 uurtjes bij het meer gelegen. Er stond een heerlijk windje wat het ook gelijk gevaarlijk maakte, je fikt hier levend weg. Nu valt dat bij mij nog wel mee, maar Robert moet echt uitkijken.

Vorig jaar hebben we de hele omgeving van Porlezza wel gezien, ergens wel jammer want wij willen altijd op stap maar ja, waar moet je dan heen. Nu weten we ook gelijk weer waarom we niet twee keer naar hetzelfde gaan. Maar desalniettemin is de omgeving hier schitterend en is het zeker geen straf om hier nog een keer te zijn.

Vanavond hebben we sla met gebakken aardappeltjes op het menu staan met als toetje een Galia Meloen (van de Deen) hahaha daar waren we thuis niet aan toegekomen dus hebben we die maar achter in de auto gegooid. Hij smaakt hier trouwens wel 10x beter.

De avond hebben we heerlijk doorgebracht op de veranda met natuurlijk een biertje en een rosétje. Nick was met Guus naar het Luna park, een vaste kermis hier verder op. Om 12 uur kwamen de heren terug en konden we naar bed.

Tags: Porlezza