Nog een keertje terug naar Morcote - Reisverslag uit Morcote, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Nog een keertje terug naar Morcote - Reisverslag uit Morcote, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Nog een keertje terug naar Morcote

Blijf op de hoogte en volg Rosani

19 Juli 2016 | Zwitserland, Morcote

Vanmorgen was Robert al vroeg uit de veren om broodjes te halen, om er daarna weer lekker in te duiken. Om 10.00 zaten weer gezellig met z'n allen aan het ontbijt met overheerlijke chocolade croissants en een baquetje.

We wilden eigenlijk vandaag naar het Comomeer, maar omdat we laat ontbeten hadden hebben we besloten om naar Morcote (terug) te gaan. Hier zijn we vorig jaar spontaan verliefd op geworden. Vanaf de berg heb je een geweldig uitzicht op het meer. Verder staat er een prachtige kerk met een al net zo bijzondere begraafplaats. Het is bijna betoverend als je daar bent. Het was iets drukker dan vorig jaar, maar nog steeds liep er maar een handje vol mensen. Ik vermoed dat de mensen niet weten hoe prachtig het daar is. Waarschijnlijk blijven ze alleen beneden bij de boulevard met zijn gezellig tentjes. Maar wij zijn altijd eigenwijs en gaan proberen altijd een andere route te volgen. Zo kwamen we vorig jaar bij toeval bij deze geweldige plek.

En zelfs de tweede keer was net zo mooi als de eerste keer. We zijn dit keer iets hoger de berg opgelopen, en daar was het uitzicht fenomenaal en hebben we toch weer een hoop foto's geschoten. Terug in de auto was de temperatuur in de auto opgelopen tot 46 graden. Er zat geen droog plekje meer in mijn jurkje, lang leven de airco!

Omdat er bovenop de berg ook een burcht is zijn we de berg opgereden, helaas hebben we de burcht nooit gevonden, maar wel twee prachtige dorpje. Je zal er maar wonen. Tja, het uitzicht op het meer is natuurlijk onbetaalbaar, maar ja tegen de tijd dat je beneden bent, ben je een half uur verder.

Rond 4 uur kwamen we weer terug op de camping. We zaten nog te twijfelen of we nog ff bij het meer zouden gaan liggen, maar hebben besloten om maar een dagje te skippen.

Vanavond hebben we nasi op het menu staan, met van huis meegenomen nasikruiden, want we weten van vorig jaar dat die hier niet te vinden zijn. Robert had iets te veel rijst gekookt, en daar hadden we de hele straat wel mee van kunnen eten, maar wat was het weer lekker.

Nadat we allemaal gedoucht waren gingen Nick en Guus richting het Luna park en naar de disco, en wij zijn op de fiets gestapt richting het dorp. Het was druk in het dorp, er was een gezellige avondmarkt en de terrassen zaten overvol. Nog wat prachtige avond foto's gemaakt van de gezellige boulevard. Na onze avondwandeling hebben we bij Visconti een heerlijk Italiaans ijsje gehaald, en lekker dat hij was.

Vanavond blijft Guus in ons huisje slapen, gezellig! Nadat we nog gezellig op de veranda hebben na geborreld zijn we te bed gegaan.