Dak van Italie - Reisverslag uit Lanzo d'Intelvi, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Dak van Italie - Reisverslag uit Lanzo d'Intelvi, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Dak van Italie

Blijf op de hoogte en volg Rosani

22 Juli 2016 | Italië, Lanzo d'Intelvi

Vannacht heeft het behoorlijk huisgehouden, het begon met een paar klappen onweer en toen begon het te kneiterhard te regenen. Het voordeel is wel dat het heerlijk koel is. Robert is er vannacht nog uit geweest om de veranda af te sluiten. Om onze veranda zitten namelijk plastic zeilen. Dat heb je hier buiten het hoogseizoen wel nodig want het kan hier aardig spoken.

Vanmorgen werden we om 8.30 uur wakker en om 9.00 uur ben ik op de fiets gestapt om verse broodjes te halen. Bij terugkomst kreeg ik van onze buren te horen dat Guus en Nick vannacht via het raam naar buiten zijn geklommen. In eerste instantie dachten wij dat ze terug waren gegaan naar het beach festival omdat ze eigenlijk 0.30 uur veel te vroeg vonden. Later bleek het verhaal toch iets anders in elkaar te steken. Benjamin, een vriend op de camping, had op hun raam geklopt omdat er een jongen en een meisje van beide 14 jaar vermist werden. Hij had de jongens gevraagd of ze mee wilden helpen zoeken. Het meisje van 14 bleek bezopen te zijn, en de jongen kwam later al rokend aan lopen. Daarna zijn de jongens via dezelfde weg weer teruggeklommen.

Vanmorgen scheen heel ff de zon, maar via Lugano kwamen er dreigende wolken onze kant op. Het duurde ook niet lang of het begon te regenen en te onweren. Helaas heeft dit tot vanmiddag 3 uur geduurd. Omdat je vreselijk lui wordt van het hangen in het chalet en de veranda zijn we met z'n tweeën naar het dak van Italie gereden. Dat is een uitzicht punt waar je over het meer van Lugano kan kijken. Vorig jaar stonden we daar met prachtig weer. Nu stonden we daar tussen de dreigende wolken wat opzich best specaculair is om te zien.

Nick en Guus en de rest van de campingvrienden vermaken zich prima op allerlei veranda's. Dan zitten ze weer hier en dan zitten ze weer daar, regen of niet het maakt voor die gasten niet uit. Vanavond is onze laatste avond in Porlezza. Veel mensen in ons straatje zijn al druk aan het op- en inruimen zodat ze morgen al vroeg richting huis kunnen rijden.

Ook wij hebben inmiddels al wat spullen ingepakt want wij moeten morgen voor 10.00 uur het huisje uit zijn. Maar wij gaan niet naar huis, wij gaan ons opmaken voor nog 2 weken Frankrijk, wat een heerlijk vooruitzicht!