Dag Italië, hallo Frankrijk - Reisverslag uit Lathuile, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Dag Italië, hallo Frankrijk - Reisverslag uit Lathuile, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Dag Italië, hallo Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Rosani

23 Juli 2016 | Frankrijk, Lathuile

Vanmorgen om half 8 opgestaan. Om 8 uur op de fiets gesprongen om de laatste heerlijke verse broodjes bij de camping winkel te halen. Na het ontbijt zijn we gaan pakken en hebben we het huisje opgeruimd en schoongemaakt.

Nick is met Guus iedereen af om afscheid te nemen. Het afscheid nemen valt zwaar, maar gelukkig gaat het grote deel van de groep naar huis. Ook Guus gaat vanavond weer richting Nederland. Nadat we klaar waren kwamen de eigenaren van ons chalet aanrijden. Leuk om hun ook een keer gesproken te hebben. Nadat we van Marcel en Vivianne afscheid hadden genomen zijn we rond half 11 de camping afgereden........dag Porlezza heeeel misschien tot ziens, maar ik denk het niet.

Vandaag moeten we ongeveer 4,5 uur rijden naar Frankrijk. Best wel een tripje, vooral omdat de regen met bakken uit de hemel komt. Op zich prachtig rijden want tussen de bergen hangen allemaal kleine wolkjes. Aan deze kant van de Alpen zijn de bergen toch ff een stukje hoger dan Italië. Deze bergen bestaan meer uit grote rotspartijen, wel machtig om tussendoor te rijden.

Rond 4 uur reden we Lathuile binnen waar onze nieuwe camping gelegen is. We werden heel vriendelijk ontvangen en kregen zelfs een tasje mee met allemaal informatie en een flesje rosé. Dat maakt een regenachtige dag zoals vandaag weer helemaal goed.

De camping Les Foutaines ligt tegen een berg aangelegen. Het is een klein opgezette camping met ruime plaatsen. Ons chalet voor de komende twee weken is volgens mij nog niet zo oud en lekker ruim want we hebben een chalet voor 6 personen. Nick vind er weinig aan, die heeft al heimwee naar Porlezza.

Nadat we alle spullen weer uit de auto gesjouwd hadden en ingericht hadden zijn we naar een dorpje verderop gereden en hebben we bij Mac Donald's heerlijk gegeten. De weg ging langs het meer van Annecy en het zag er prachtig uit. Ja hoor, hier gaan we ons de komende tijd wel vermaken.

Vanavond hebben we een rondje over de camping gelopen. Het was er gezellig druk en er staan behoorlijk wat Nederlanders of er ook toekomstige vriendjes voor Nick bij zijn durf ik nog niet te zeggen, voorlopig kan hij Porlezza nog niet vergeten.