Middeleeuws stadje Conflans en vuurwerk - Reisverslag uit Conflans, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Middeleeuws stadje Conflans en vuurwerk - Reisverslag uit Conflans, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Middeleeuws stadje Conflans en vuurwerk

Blijf op de hoogte en volg Rosani

28 Juli 2016 | Frankrijk, Conflans

Vanochtend om 9 uur uit de veren en ontbeten. Vandaag gaan we weer ff wat kleur op doen, dit keer niet naar het meer maar naar het zwembad hierop de camping. Ze hebben hier lekkere ligbedden en het is hier de hele dag door niet echt druk. Er zijn dus mensen die hier 's ochtends vroeg hun handdoekje komen neerleggen.

We hebben lekker liggen bakken en af en toe een duik in het zwembad genomen. Rond een uurtje of half 2 zijn we weer terug gegaan naar het huisje. Robert en ik hadden nog wel zin om ergens heen te rijden, maar Nick wilde op de camping blijven.

Samen zijn we naar Conflans gereden, een Middeleeuwse 17de eeuws stadje nabij Albertville. Via de Porte de Savoie loop je het historische deel van de stad binnen. Het stadje is klein, maar prachtig met een pittoreske Middeleeuws pleintje en allemaal kleine sfeervolle straatjes met winkeltjes met oude uithangborden. Ook was er een schitterende tuin die uitzicht gaf op de stad eronder. Het fototoestel draaide weer overuren!

's Avonds hebben we bij het restaurantje op de camping heerlijk gegeten. Wat is vakantie hebben op deze manier toch heerlijk! Op de camping is veel voor kleine kinderen te doen in de kids club. Vanmiddag hebben kinderen een lampion gemaakt en vanavond was er een optocht, inclusief fanfareband, die nog wel wat moet oefenen want het was af en toe niet om aan te horen, zo vals. Maar het was leuk om alle trotse kinderen te zien lopen met hun zelf gemaakte lampionnen.

Om 22.00 uur was er (zoals blijkbaar elke donderdagavond) vuurwerk, georganiseerd door meerdere campings in de buurt. We stelden ons er eigenlijk niks bij voor, maar tot onze grote verbazing ging er spectaculair vuurwerk de lucht in. Omdat ik toch wel wilde proberen om dit op de foto te krijgen had ik mijn statief meegenomen, en waarachtig zelfs nog mooie foto's kunnen maken ook, wat een leuke afsluiting van weer een heerlijke vakantiedag!

• 30 Juli 2016 - 15:17

Peter Nanne:

Ik ben erg benieuwd naar de foto's :)