Van Sainte Maxime naar Saint Tropez en terug - Reisverslag uit Sainte-Maxime, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Van Sainte Maxime naar Saint Tropez en terug - Reisverslag uit Sainte-Maxime, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Van Sainte Maxime naar Saint Tropez en terug

18 Augustus 2012 | Frankrijk, Sainte-Maxime

Vanmorgen om half 10 ruw wakker geschud door Nick. Het vriendje van Nick had gaat vandaag weer richting Nederland en Nick had beloofd hem uit te zwaaien. Had zich bijna verslapen. Gelukkig was hij nog op tijd…… Gisterenavond hebben de mannen adressen uitgewisseld om contact met elkaar te houden. Nadat ze de camping verlaten hadden kwam Nick met een sip gezicht terug, hij vond het erg jammer dat Ferry terug naar huis ging.

Rond half 12 zijn we over de bergen richting Sainte Maxime gereden. Een leuke route, maar waar ik al bang voor was gebeurde mijn maag kon de haarspeld bochten niet waarderen en moesten we onderweg stoppen om mijn misselijkheid weer een beetje te laten zakken. Het laatste stuk langs de kust was weer geweldig! Prachtige baaitjes met kleine strandjes en overal bootjes op het water. Dit is echt het ultieme vakantie gevoel.

Onze buren Kees en Loes hadden ons geadviseerd de auto neer te zetten in Sainte Maxime en met de taxiboot naar Saint Tropez te varen. In St. Maxime hebben we de auto in een koele parkeergarage gezet, en zijn we te voet naar het centrum gelopen. Het is vandaag bloedje heet, 35 graden en geen zuchtje wind. Hierdoor waren we min of meer verplicht een overheerlijk ijsje te scoren bij de ijssalon. De keuze was enorm, we hadden wel 10 bolletjes gewild. Ons ijsje hebben we opgegeten op een pleintje waar de Fransen aan het jeu de boules waren. Hoe Frans wil je het hebben. Na dit overheerlijke ijsje waar O’Larrys nog een puntje aan kan zuigen hebben we een kaartje gekocht voor de taxiboot.

Omdat we als eerste in de rij stonden konden we boven op het dak van de boot zitten. Het duurde maar een kwartier maar we zaten te genieten. Bovenop hadden we een heerlijk briesje en goed uitzicht op de vele boten en jetski’s die in golven van de taxi flinke sprongen maken. Voor ons zag je St. Tropez opdoemen en achter ons lag St. Maxime. Wat een geweldig binnenkomst in St. Tropez, wist niet dat St. Tropez zo’n prachtige entree had. Fantastische gele, en terracotta kleurige huizen die volgens mij in het avondrood nog mooier worden. Ook hier weer leuke steegjes en winkeltjes. We hebben 2,5 uur rondgebanjerd, maar de zon maakt je sloom en moe dat we daarna weer de taxiboot hebben opgezocht en weer richting St. Maxime zijn gevaren. Ook hier hadden we de mazzel weer op het dak plaats te mogen nemen.

Terug hebben we de tolweg genomen, want mijn maagje wel fijn vond. Voor onze camping staat een Belgische friettent met Mora spullen. Je snapt het wel de keuze voor het avondeten waren snel gemaakt. Overheerlijk frieten met een Hollandse frikandel en pikanto. Met als afsluiter een bakkie koffie……