Dagje Monaco - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Rosani - WaarBenJij.nu Dagje Monaco - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Rosani - WaarBenJij.nu

Dagje Monaco

22 Augustus 2012 | Monaco, Monaco

Vanmorgen rond half 11 vertrokken naar Monaco. Monaco ligt ongeveer 3 kwartier rijden hier vandaag dus goed te doen. Monaco is het dichtstbevolkte land ter wereld met zo’n 33.000 inwoners, en dat is goed te zien. De hele kustlijn staat vol met appartementen. Je zou denken dat het er niet uit ziet, maar de appartementen zijn tegen de berg opgebouwd en zien er allemaal stuk voor stuk prachtig uit. De boulevard is geweldig, ook hier weer dure jachten en prachtige auto’s.

Nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we ongeveer 450 treden naar beneden gelopen, en ja als je naar beneden gaat, moet je er ook weer een keer op….. Beneden kwamen we direct op de boulevard uit, en wat een geweldig uitzicht weer. Nick heeft zich weer aan alle mooie auto’s lopen vergapen en er reden er hier nogal wat rond.

Vanaf de boulevard kon je via de andere kant weer met trappen naar boven om naar het paleis te lopen, ook hier weer een geweldig uitzicht op de jachthaven. Het wordt een beetje saai om te lezen al die baaitjes, jachten en belachelijk dure auto’s, maar als je hier bent voel je je echt als een god in Frankrijk of Monaco. Het ene stadje is nog mooier dan de andere.

Nick heeft inmiddels een souvenirtje van Monaco gescoord, en vond ook nog eens onderweg 10 euro op de grond, de mazzelaar…..
Ook zijn we nog naar het stadion van AS Monaco gereden, Stade Louis II. Helaas konden we het veld niet zien, dus zijn we maar een rondje om het stadion heen gelopen en heeft Robert wat foto’s geschoten voor zijn stadion collectie.

Op de terugweg vanaf het stadion kwamen we nog wat auto dealers tegen, en dan heb ik het niet over de auto’s die bij Martin Schilder in de showroom staan. Ons fototoestel werd ingepikt door Nick, en die heeft wat prachtige plaatjes geschoten.

En wat ik net al schreef, als je 450 treden naar beneden loopt, moet je ze ook weer omhoog. Wat een klim, ik had geen droog stukje stof meer aan mijn jurkje……

Tegen half 8 waren we weer terug op de camping, en hebben we eerst al het zweet van ons afgedoucht en daarna lekker aan de borrel gezeten.