Dagje camping of toch niet - Reisverslag uit Gandria, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Dagje camping of toch niet - Reisverslag uit Gandria, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Dagje camping of toch niet

Blijf op de hoogte en volg Rosani

21 Juli 2016 | Zwitserland, Gandria

Vannacht heb ik het zo verschrikkelijk warm gehad. Ik werd midden in de nacht drijfnat wakker. Nu is het behoorlijk warm in de slaapkamer, maar volgens mij heeft de overgang er ook iets mee te maken. De fan stond volop te draaien boven ons hoofd, maar die bereikte alleen maar mijn voeten, tja en wat doe je dan.........precies, omdraaien. Dus ik lag met mijn hoofd naast Robert zijn tenen. Gelukkig viel ik wel weer in slaap met een lekker windje op mijn hoofd.

Robert keek vanmorgen wel ff raar op toen hij in plaats van mijn hoofd tegen mijn voeten aan lag te kijken. Volgens de weerberichten zou het vandaag gaan regenen en onweren. De temperatuur begon prima en het was behoorlijk bewolkt. In de loop van de ochtend was het behoorlijk drukkend en tegen de middag was het drukkend en bloedheet. Ondanks dat de zon niet scheen kwam het zweet uit alle gaten. Een beetje regen had best lekker geweest. Ja je wil het niet geloven, maar we zaten allemaal te smakken naar een beetje regen.

Vandaag blijven we maar op de camping hangen, want als je maar bewoog stond het zweet je al op je rug. Rond een uurtje of 3 konden we het toch niet laten en zijn we nog ff naar Gandria gereden, een klein idyllisch plaatsje in Zwitserland. Maar dat hadden we beter niet kunnen doen, het was gewoon te warm om al die trappen weer op en af te lopen, vorig jaar waren we er ook en nu had het toch een beetje zijn glorie verloren.

's Avonds hebben de mannen een halve meter pizza gehaald bij het restaurant op de camping. Hij smaakte heerlijk maar ook van het eten krijg je het gewoon al bloedheet.
De jongens gingen na het eten zwemmen bij de blauwe muur. De blauwe muur is aan de zijkant van het dorp, daar kan je vanaf de brug in het water springen. Het is een metertje of 5 dus best wel aardig eindje. Vorig jaar was Nick er nog niet aan toe, maar dit jaar heeft hij de sprong gewaagd. Daarna zijn ze zich gaan klaar maken voor een Beach festival bij Panamabeach hier verder op.

Wij zelf zijn rond 11 uur toch nog ff op de fiets gestapt om wat verkoeling te zoeken. Heerlijk dat windje. Er was verder weinig te doen in het dorp, dus na een rondje fietsen hebben we ons maar weer op de veranda geïnstalleerd. De jongens mogen voor 1 keertje tot half 1 bij het festival blijven, en kwamen netjes op tijd thuis.

Inmiddels was het afgekoeld en was het heerlijk koel (in tegenstelling tot andere dagen) in ons chalet.