Met de trein naar Genevé - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Met de trein naar Genevé - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Genevé

03 Augustus 2016 | Zwitserland, Genève

Vanmorgen ging voor het eerst deze vakantie ons wekkertje om 7.30 uur. Na de tas te hebben gevuld met broodjes en drinken en een snel het ontbijt naar binnen te hebben gewerkt zijn we in de auto gestapt op weg naar het treinstation van Annecy.

Onze trein vertrok om 9.32 uur richting Genevé. We moeten 3 kwartier met de trein en daarna overstappen. Tot onze stomme verbazing moesten we overstappen op een bus?!? Nu snapten wij de kaartjes ook......er stond dat we moesten overstappen op een autocar, geen een van ons had bedacht dat dit wel eens een bus kon zijn. Nou ja, het is niet anders, dus het laatste uurtje gingen we met de touringcar naar Genevé. Beetje jammer want we hadden ons zo verheugd op een mooie treinreis. Het ergste was nog dat we terug alleen maar met de bus moesten, dus hebben we in de loop van de dag de kaartjes omgewisseld voor treinkaartjes......we waren een beetje dom....

Genevé is groot met een oude binnenstad. Het was inmiddels dik 30 graden dus we hadden weer een lekkere hete dag uitgekozen. We zijn eerst naar het meer van Genevé gelopen. Daar staat de hoogste fontein van Europa; 140 meter hoog, heel gaaf om te zien. Het water wordt met 500 liter per seconde omhoog geschoten.

Aan de boulevard van Genevé staan alleen maar dure winkels zoals Gucci, Dior, Louise Vuitton en noem ze maar allemaal maar op. Ook de hotels zijn absurd duur, dus hebben we ons vergaapt aan de dure auto's die daar voor de deur stonden geparkeerd. Lekker op een terras zitten is voor ons armoedzaaiers ook niet te doen. Je betaald je hier echt scheel voor een flesje water of een ijsje.

Verder hebben we heerlijk door de stad geslenderd en hebben we heel wat kilometers in de benen zitten. Het was echt super dagje uit! Terug zijn we met onze omgewisselde kaartjes in de trein gestapt. Dit was echt prachtig, zo door de bergen terug naar Annecy. Uitgeput kwamen we rond 18.30 uur weer moe maar voldaan terug op de camping.

Na een lekker bord nasi hebben we nog gezellig gebadmintond en daarna geluierd op de veranda. Het wordt een vroegertje vanavond want we zijn allemaal doodop.