Naar Ascona - Reisverslag uit Ascona, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Naar Ascona - Reisverslag uit Ascona, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Naar Ascona

Blijf op de hoogte en volg Rosani

18 Juli 2016 | Zwitserland, Ascona

Heerlijk geslapen, maar toch alweer om 9.15 uur eruit. Helaas was Nick aan het uitslapen dus vandaag geen verse broodjes……. Gelukkig hadden we nog wat van gisteren over, dus daar maar mee ontbeten.

Vandaag begon het toch weer te kriebelen en gaan we toch weer samen op pad. Dit keer gaan we naar Ascona, een idyllisch (voormalig) vissers dorpje aan de voet van Lago di Maggiore. Ascona is het laagst gelegen dorpje in Zwitserland. De rit erheen was al prachtig want het ligt echt in een dal tussen prachtige groene bergen.

Ascona is een prachtig dorp met mooie pastel gekleurde huizen. Langs de jachthaven ligt een gezellig aangelegen Boulevard met prachtige oude panden die uitzicht hebben op het meer van Maggiore. De boulevard staat vol met gezellige terrasjes, waar je wel een goed gevulde portemonnee mee moet nemen want de prijzen in Zwitserland zijn echt niet normaal. Gelukkig hadden wij armoedzaaiers een flesje water meegenomen, maar dat mocht de pret niet drukken want wat een heerlijk dorp. In het reisboekje staat dat het een slaperige indruk heeft en dat klopte zeker, er hing een serene rust in het dorp. Het dorp heeft gezellige kleine winkeltjes met allerlei snuisterijen, maar ook die zijn belachelijk duur.

Op de terugweg nog wat boodschapjes ingeslagen en toen terug naar de camping waar we ‘s middags nog lekker 2 uurtjes aan het meer hebben gelegen.

Vanavond gaan we gezellig uit eten bij de camping naast ons. Vorig jaar hebben we daar heerlijk gegeten, dat is dan weer een voordeel als je er al eens geweest bent. Op de terugweg terug naar onze eigen camping scheen de ondergaande zon prachtig over het meer. We blijven ons verbazen hoe mooi het hier is. Ja, je mag wel zeggen dat de Italiaanse meren onze harten hebben gestolen.

De avond hebben we weer heerlijk afgesloten op onze veranda.

Tags: Ascona, Porlezza