Met de veerboot naar Varenna - Reisverslag uit Varenna, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Met de veerboot naar Varenna - Reisverslag uit Varenna, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Met de veerboot naar Varenna

Blijf op de hoogte en volg Rosani

20 Juli 2016 | Italië, Varenna

Pffff wat was het warm vannacht. Ik gleed zowat mijn bed uit van het zweet. De fan maakt hier overuren, maar ja die verplaatst eigenlijk alleen maar de warme lucht. We gaan vandaag vroeg uit de veren want we gaan richting Varenna.

De jongens lagen nog heerlijk te slapen dus hebben we met z'n tweeën ontbeten en zijn daarna naar Menaggio gereden om daar op de veerboot te stappen. Vanuit Menaggio kan je meerdere kanten op. Je kan naar Como, Bellagio, Lecco en naar Verenna. Vorig jaar zijn we al naar Bellaggio geweest, dus dit keer naar Varenna.

Het parkeren was nog een hele toer en kregen we ruzie met een oude gefustreerde Italiaan, die volop in het Italiaans tegen ons aan het schelden was. Ik kon er geen reet van verstaan, maar uit de toon en zijn gebaren konden we wel opmaken dat hij ons maar stomme toeristen vond.....jammer dan.

Nadat we een kaartje hadden gekocht konden we de veerboot op. Er stond een heerlijk briesje en het water was "gelukkig" lekker kalm. Zo voeren we naar de overkant en kwamen de pastelkleurige huisjes van Varenna steeds dichterbij. Verenna is het prachtige pronkstuk van het Comomeer, als ik het boekje mag geloven. Het dorpje is tegen de berg aan gebouwd. Verenna is iets kleiner en in onze beleving een stuk minder toeristisch dan Bellagio. Het is een schattig klein dorpje met kleine steegjes en straatjes en een piepklein haventje. Je krijgt er zo'n heerlijk vakantie gevoel van.

We hebben er heerlijk rondgestruind. De bedoeling was om naar de burcht te lopen, want vanuit daar schijn je een prachtig uitzicht te hebben over het Comomeer. Maar het was 40 minuten de berg op wandelen, en daar hadden we na gisteren echt de puf niet meer voor. We geloven het wel, en gisteren hadden we ook al een prachtig uitzicht gezien.

Rond de middag zijn we op het terras aan de voet van het Comomeer, met uitzicht op de prachtige pastelkleurige panden gaan lunchen. Ik had een Panini tonijn en een zalige koude Prosecco. Zo hoort het leven te zijn!! Na daar heerlijk te hebben gerelaxt zijn we terug naar de veerboot gegaan.

Rond een uurtje of half 3 waren we terug op de camping en hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we naar het meer gegaan, daar heb ik heerlijk op ons "nieuwe" luchtbed liggen dobberen in het meer. Omdat ik mij net had ingesmeerd was het nog een hele klus om erop te klimmen. Na tig keer van de ene naar de andere kant te zijn gegleden kon ik dan eindelijk genieten.

Vanavond gaan we uit eten met Marcel en Vivianne en de kids (Teun, Emma en Guus) het is vanavond Paëlla avond in Millenium Bug, een restaurant hier verdop. Maar niet voordat iedereen eerst gedoucht en opgeknapt was. Met zijn alle zijn we er heen gewandeld. Toen we de menu kaart kregen hebben de kids, Robert en ik toch gekozen voor iets anders dan Paëlla. Ik kreeg een gegrilde ossehaas van ik denk wel 500 gram, en hij was me toch heerlijk mals. Robert had een entrecote, en de kids zaten aan een overheerlijke pasta. Dit alles moet afgesloten worden met een lekker toetje, een limocello en een expresso. Het was super gezellig en rond 23.00 uur liepen we volgevreten terug naar de camping waar we heerlijk met zijn viertjes een fles limocello hebben opengetrokken. Ik kan je vertellen het bleef nog lang onrustig op de veranda.

  • 22 Juli 2016 - 00:20

    Tineke:

    Geweldig alles weer gelezen,Lillie genieten er wel van

  • 23 Juli 2016 - 14:28

    Belinda:

    Hey luitjes,

    Zo leuk om te lezen dat jullie genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 169540

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: