Naar de waterval in Angon - Reisverslag uit Talloires, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Naar de waterval in Angon - Reisverslag uit Talloires, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Naar de waterval in Angon

Blijf op de hoogte en volg Rosani

25 Juli 2016 | Frankrijk, Talloires

Vannacht echt heerlijk geslapen en om 9 uur wakker geworden. Het koelt hier in de avond redelijk af. Ons chalet ligt 's middags in de schaduw dat scheelt een heel stuk met ons vorige chalet, die stond 's middags namelijk pal in de zon waardoor het in onze slaapkamer bloedheet werd.

Vanmorgen heeft Robert heerlijk croissants en een stokbrood gehaald bij de camping winkel. Vandaag gaan we de waterval aan de andere kant van het meer bezoeken. Nadat we gezellig ontbeten en opgeruimd hadden zijn we naar het plaatsje Angon gereden, hier zo’n 20 minuutjes verderop. Onze rugzak gevuld met water en bananen, en onze stevige wandelschoenen aangetrokken want het schijnt een aardige klim omhoog te zijn.

Het is ongeveer 50 minuten alleen maar omhoog lopen, en kan je vertellen dat het redelijk steil was. Gelukkig was het grootste deel tussen de bomen in de schaduw, want anders was het nog tien keer zwaarder geweest. Het laatste bordje gaf aan dat we 685 meter hoog zaten, wat ik al zei een beste klim. Ik heb mijn wekelijkse sportdag erop zitten.

Onderweg had je een prachtig uitzicht over het meer van Annecy. Van boven lijkt het meer nog groener dan beneden, dus we hadden weer een paar geweldige fotomomenten. Het laatste stukje naar de waterval liep je tussen de rotsen, en kon je langs het pad zien hoe hoog we zaten. Hier moet je echt niet uitglijden want dan breng je het er echt niet levend af. Naar mate je dichter bij de waterval kwam werd het pad steeds gladder en moest je echt wel uitkijken waar je liep want voor je het weet lig je op je “bezweten” rug.

De waterval was het tripje zeker waard. Hij is zo’n 35 meter hoog en klettert met een grof geweld de kloof in. Helaas kon je niet bij het eind van de waterval komen, dus konden we er niet in zwemmen. Na dit tafereeltje gingen we dezelfde weg weer terug. Nu is dalen een stuk makkelijker dan stijgen, maar toch kregen we alle drie last van onze knieën.

Na ons uitstapje zijn we op zoek gegaan naar de Lidl. In het dorp zit wel een Carrefour maar die is zo klein en druk dat je er bijna agressief van wordt. De Lidl zit 8 km verderop, maar wat een heerlijke ruime winkel en ook nog eens een stuk goedkoper.

’s Middags hebben ik eerst een tukkie gedaan, want tja ik ben helaas ook geen 18 meer. Daarna hebben we gezellig met z’n drieën op de veranda (weer) een spelletje Yathee gedaan. Nick is gelukkig weer helemaal bijgetrokken en was super gezellig vandaag.

Vanavond hadden we broccoli op het menu staan met gebakken aardappelblokjes en een van huis meegenomen kerriesausje. Dat smaakte heerlijk!

Robert heeft na het eten nog ff op bed liggen en ik kreeg visite van onze Arabische overbuurman. De overburen komen uit Dubai en hij kwam met een thermosfles en een stuk chocolade mijn kant op. Hij wilde graag zijn Arabische koffie laten proeven. Nou was de koffie niet helemaal mijn ding maar vond het wel heel gastvrij. Toen ze hier zondag aankwamen en ik hem en zijn vrouw (met hoofddoek) uit de auto zag stappen, moest ik toch heel ff denken aan Müchen en en die imbeciel die in Frankrijk een vrouw met kinderen neerschoot omdat die zich ongepast gekleed hadden.
Eigenlijk heel erg dat je zo denkt, want zijn ze ontzettend aardig en gastvrij, en ook de kinderen spreken allemaal Engels. Nadat Robert wakker geworden was is hij nog ff terug gekomen want hij vond wel dat Robert het ook moest proeven. Robert en proeven……. maar hij heeft het wel gedaan. De rest van de avond hebben we nog heerlijk op onze veranda gezeten.