Uitzicht vanaf de Col de la Forclaz - Reisverslag uit Montmin, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu Uitzicht vanaf de Col de la Forclaz - Reisverslag uit Montmin, Frankrijk van Rosani - WaarBenJij.nu

Uitzicht vanaf de Col de la Forclaz

Blijf op de hoogte en volg Rosani

29 Juli 2016 | Frankrijk, Montmin

Vanmorgen was het mijn beurt weer om vers brood te halen. Vandaag is het poepie helder dus gaan we naar Col de la Forclaz, een hoge berg aan de andere kant van het meer. Vanaf de Col de la Forclaz gaan de parapenters naar beneden. Para wat?!? Parapenten, hiermee kan je met een langwerpige parachute de berg afvliegen onder leiding van een instructeur. Je kan hier ook een duosprong doen. Het wordt hier dagelijks gedaan, en het is echt niet normaal hoeveel parapenters er boven het meer zweven.

Omdat het uitzichtpunt er ook fantastisch schijnt te zijn we vandaag naar de top van de berg gereden, zo'n 1157 meter. Een behoorlijke steile weg omhoog, waar naar wij horen zeggen ook de tour de France overheen is gereden. Onderweg kwamen we dan ook veel wielrenners tegen, nou petje af want dit is echt afzien.

Eenmaal boven heb je inderdaad een spectaculair uitzicht over het meer. Zo hoog hebben we in Italië nog niet gezeten, wat een uitzicht!!! Het meer was prachtig blauw omgeven door de schitterende bergen. Echt een plaatje, je kijkt je ogen uit.

Om te kijken waar nu de parapenters vanaf gingen moesten we te voet nog een stuk omhoog, nog zo'n driehonderd meter hoger. Zo kwamen we op de berg waar aan de lopende band mensen naar beneden sprongen. Je kon hier heerlijk zitten en genieten van het uitzicht en de parapenters die naar beneden gingen. Ik zit echt zwaar te twijfelen, want eigenlijk wil ik dit ook wel eens doen. Ik had alleen niet de juiste kleding en schoenen aan, dus hoop dat ik misschien van de week de sprong mag wagen.........(als ik dan nog durf).
's Middags hebben we nog languit in het zwembad gelegen. De mannen zijn aan het einde van de middag boodschappen gaan doen terwijl ik nog ff van de zon heb genoten. Vanavond hebben we taco's op het menu.

Een hoop mensen zijn aan het pakken om morgen weer terug naar Nederland te rijden, en wat heerlijk dat wij nog een weekje hebben. Ik blijf het zeggen, 3 weken is echt zo lekker. Ik (wij) vinden 2 weken echt te kort, je begint na week 1 alweer af te tellen en dat heb je met 3 weken niet, dan vind je het op een gegeven moment wel mooi geweest en vind je het ook niet zo erg om naar huis te gaan, alhoewel ik altijd wel op vakantie zou willen. 3 weken werken en de rest op vakantie, IK BEN VOOR!!

Na het eten hebben de mannen nog een potje gebadmintond, maar het record van 400 nog wat hebben ze nooit meer evenaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 169590

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: