Ostena en Albogosio - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Ostena en Albogosio - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Ostena en Albogosio

Blijf op de hoogte en volg Rosani

08 Juli 2015 | Italië, Porlezza

Heerlijk geslapen vannacht. De temperatuur is een aardig stukje gezakt. Vanmorgen was 26 graden maar helaas wel bewolkt. Tijd om alles ff op te ruimen en ons chalet te vegen. Na het ontbijt zijn de mannen naar de plaatselijk viswinkel gereden om aas te halen. Nick heeft om 10.00 uur afgesproken om te gaan vissen. Na de vangst van gisterenavond is hij niet meer te stoppen.

Voor ons mooi de gelegenheid om ff op pad te gaan richting het naast gelegen dorpje Ostena. Een prachtige rit langs het Luganomeer. In het dorpje zelf was weinig te beleven, maar de kustlijn is hier schitterend. Om toch nog wat mooie plaatjes te schieten zijn we de berg opgereden waar we veel wielrenners bezweet de steile berg op zagen fietsen….respect hoor!! Maar als je gek bent om op de fiets te zitten kan je hier je hart ophalen. Vanaf de berg heb je een prachtig uitzicht op de ondergelegen dorpjes met het groene meer. Soms zie je eenzame huisjes bovenop een berg staan, prachtig maar ik zou er toch niet dood gevonden willen worden.
Terug op de camping he
bben onze favoriete noodles soep gegeten. Vroeger kochten we die bij de Vomar, maar die zijn helaas uit het assortiment gehaald, maar tot onze grote vreugde hadden ze hier dezelfde maar dan in een andere verpakking. Tijdens het eten schrokken we ons kapot, want Nick liet de hele bak hete soep over zijn broek heen vallen. Een hoop gegil en paniek alom. Gelukkig heb ik BHV en hebben we ons mannetje met kleren en al onder de koude douche gezet. De schade viel gelukkig mee, maar schrikken was het wel.

Soepie, gebakken eitje en daarna een overheerlijk tukkie….wat is vakantie toch heerlijk. Nick is inmiddels vastgegroeid aan zijn hengel en ging samen met zijn nieuwe camping vriend op de fiets het dorp in om daar bij de viswinkel nog wat maden en wormen te halen.

’s Middags zijn Robert en ik nog even op pad geweest. Op de heenweg hebben we zulke mooie uitzichten gezien die we graag wilde zien. Dus met de camera in de aanslag gingen we op pad naar het ieniemie plaatsje Albogosio. Hier stond een prachtig oud Italiaans kerkje, met was leuke huisjes. Nadat we wat kleine pittoreske straatjes waren doorgelopen kwamen we door een kruipdoor, sluipdoor route bij het meer, daar hebben we prachtige foto’s gemaakt.

Inmiddels is de zon weer doorgekomen en liep de temperatuur weer op naar 31 graden. Vandaag hebben we besloten om niet in de zon te gaan en even onze lichamen wat zonrust te geven.