Vissersdorp Gandria - Reisverslag uit Gandria, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu Vissersdorp Gandria - Reisverslag uit Gandria, Zwitserland van Rosani - WaarBenJij.nu

Vissersdorp Gandria

22 Juli 2015 | Zwitserland, Gandria

Vandaag gaan we naar het ontbijt naar het dorpje Gandria. Gandria is een voormalig vissersdorpje aan de voet van de Monte Bré direct aan het meer op een kwartier rijden van Lugano. Echt een prachtig Italiaans klein dorpje met smalle straatjes met doorkijkjes naar het smaragd groene meer I Love IT!!!!

De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 39 graden en het was in de straatjes niet uit te houden. Het zweet liep over onze rug en we hadden zowat geen droog plekje meer over. Maar het is hier zo prachtig en zo rustig dat we de temperatuur maar voor lief nemen. Na 1,5 uur daar te hebben rondgestruind waren we echt toe aan onze airco in de auto. Die gaf inmiddels 40 graden aan, en als je dan instapt gutst het zweet je uit alle gaten. Wat kan een airco toch heerlijk zijn.

Op de terugweg zijn we regelrecht naar de ijssalon gereden want daar hadden we zo’n zin in. En daarna hebben we nog heerlijk bij het meer gelegen. Nick heeft zijn vrienden inmiddels weer gevonden en zijn weer richting het zwembad vertrokken. Wij hebben ons nog 2 uurtjes vermaakt aan het meer, want daar is het eigenlijk alleen nog maar uit te houden met deze temperaturen.

We eten vanavond laat want het is zo warm dat je nergens trek meer in hebt. De flessen water zijn inmiddels niet meer tellen zoveel hebben we er al opgezopen. Maar er is bijna niet tegenaan te drinken. Rond half 9 kregen we toch een beetje trek en hebben we maar wat gebakken aardappeltjes gebakken.

Nick en Robert zijn nog samen wezen vissen tot half 10 want de disco roept natuurlijk weer. Ik heb daarna nog geprobeerd om de maan op de gevoelige plaat vast te leggen. Gelukkig zaten er toch nog 2 mooie foto’s bij.

Bij terugkomst gingen de jongens weer richting de disco en wij hebben gezellig met de buren op onze veranda gezellig zitten kletsen. De limoncello vloeide weer rijkelijk en rond een uurtje of half 3 zochten we na de sterkste verhalen ons bedje op.