Het balkon van Italië - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Het balkon van Italië - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Het balkon van Italië

Blijf op de hoogte en volg Rosani

12 Juli 2015 | Italië, Porlezza

Heerlijk geslapen in ons “nieuwe” bedje. Deze ligt inderdaad een stuk beter. Nou ligt mijn eigen bed natuurlijk altijd het lekkerst maar de komende twee weken moet het met deze ook wel goed komen.

Nick heeft vanmorgen overheerlijke broden bij de bakker gehaald. En na een heerlijk relaxt ontbijt zijn we naar het balkon van Italië gereden. Een prachtig uitzicht over het meer met zicht op de stad Lugano. Helaas was het bovenop toch een beetje heiig waardoor de foto’s niet helemaal helder zijn, maar we gaan voor de herkansing naar het plafond van Italië. Het lastige is dat beneden het mooi helder lijkt. Maar het uitzicht blijft prachtig, heiig of niet.

Rond de lunch waren we weer terug op de camping. De temperatuur blijft ongeveer rond de 33 graden, dus ’s middags is het echt te warm om wat te doen. Dus boeltje pakken en naar het meer. Maar ook daar stond vandaag geen zuchtje wind. Je moest echt verkoeling zoeken in het water want anders fikte je letterlijk van je handdoek af.

Rond 3 uur waren we gekookt en gebakken weer terug bij ons chalet waar Nick en ik heerlijk een middag tukje hebben gedaan en Robert is op een damesfiets die bij het chalet staat richting Porlezza gefietst, om maar even een beetje wind te vangen. Je wordt zo verschrikkelijk loom van dit weer dat je je ogen gewoon niet meer open kan houden. Ik snap die siësta wel hoor in die warme landen.

Nadat we allemaal aan het eind van de middag weer fris en fruitig waren zijn we uit eten gegaan op de naast gelegen camping. Daar had Robert gelezen dat je patat met frikadellen kon krijgen. Bij dat idee liep het water uit Nick zijn mond. Robert had een smakelijke tagliatelle en ik een Calzone. Wat kan je hier toch heerlijk eten in Italië, de kilo’s vliegen er weer aan. Dat wordt als ik thuis kom snel weer naar de sportschool om al die overtollige kilo’s er weer af te krijgen.

Na het eten zijn Nick en Robert voor de verandering maar weer gaan vissen, terwijl ik met een roseetje mijn verslag aan het schrijven ben. Er heerst een serene rust om ons huisje…wat een heerlijkheid, lang leven de vakantie!!!!

• 13 Juli 2015 - 00:09

Tineke:

geweldig ik heb weer genoten van je verslagen