Cusino een helse rit - Reisverslag uit Cusino, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu Cusino een helse rit - Reisverslag uit Cusino, Italië van Rosani - WaarBenJij.nu

Cusino een helse rit

Blijf op de hoogte en volg Rosani

10 Juli 2015 | Italië, Cusino

Vannacht heb ik op de bank geslapen, alhoewel geslapen. We hebben een prachtige boxspring, maar dat kreng is zo zacht dat als ik ’s ochtends wakker word ik opsta als een oma van 80. Robert daarentegen heeft nergens last van en staat als een jonge God op.

Maar goed, het bankje was dus ook geen succes. Morgen verhuizen we naar een ander huisje. Dat huisje was helaas niet voor 3 weken beschikbaar waardoor we 1 week in dit huisje hebben vertoefd en morgen 2 weken in het andere huisje bivakkeren.
Als het goed is, is het huisje net zo luxe als dit huisje alleen moeten we wel afscheid nemen van de geweldige regendouche met ingebouwde radio…..nou ja als dat alles is.

Na het ontbijt zijn Robert en ik weer in de auto gestapt. Nick gaat met zijn camping vriendje lekker vissen. Dit keer gaan we de andere kant op richting het Como meer, kris, kras door de bergen. Helaas was het een beetje druk en hebben we besloten om hier een andere keer naar terug te gaan.
We zijn terug gereden naar het dorpje Cima waar we een oud kerkje tegen kwamen en van het uitzicht genoten hebben. Daarna zijn we doorgereden naar boven. Een behoorlijke klim van 800 meter waar we uitkwamen in het dorpje Cusino met een prachtig uitzicht op de vallei. Na wat foto’s te hebben geschoten wilde we eigenlijk nog hoger. De weg was erg smal en af en toe brak het zweet me uit. Want wat als we straks een tegemoet komende auto tegenkomen??? Toen we bijna de top bereikt hadden kwam er geen auto maar een hele vrachtwagen ons tegemoet rijden…….shit……en nu. De vrachtwagenchauffeur zat te glimlachen achter zijn stuur. Ik kon hem bijna horen denken….heb je weer van die stomme Hollanders.

Dus auto in zijn achteruit en een schietgebedje maken op de goede afloop. Ik kan je vertellen, best spannend. Aangezien we toch wel weer heel op de camping aan willen komen zijn we maar gekeerd. Met de vrachtwagen plakkend achter ons. Die gasten rijden dit waarschijnlijk met hun ogen dicht en zitten niet te wachten op een stel truttende Nederlanders.

Terug op de camping ben ik op mijn stretcher weer in de ligstand gegaan. Mijn velletje begint al lekker bruin te worden. Nick is de hele dag met de jongetjes naast ons en zijn vismaatje in de weer geweest. Helaas voor hem was dit de laatste dag want morgen gaan onze buren voor 9 dagen richting het Gardameer en zijn visvriend gaan richting de Cote d’azur. De jongens hadden daarom besloten om met z’n allen uit eten te gaan.
Dus na ons te hebben opgeknapt gingen we met twaalf man richting het restaurant. Grappig want opeens zit ik met mensen aan tafel die ik helemaal niet ken, wat trouwens helemaal niks voor mij is hahaha. Maar het was heel gezellig. Na het eten zijn we met z’n allen nog een lekker ijsje gehaald bij een Italiaanse ijssalon in Porlezza. Het was overheerlijk!!!!

Na nog even gezellig na gekeuteld te hebben op de veranda gingen we ons bedje opzoeken. Ik heb besloten om toch maar weer in het bed te duiken. Hopend dat ik morgen in het andere huisje beter lig.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 169696

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: