Punggualas station WNF dag 2 - Reisverslag uit Palangkaraya, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Punggualas station WNF dag 2 - Reisverslag uit Palangkaraya, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Punggualas station WNF dag 2

Blijf op de hoogte en volg Rosani

01 Mei 2013 | Indonesië, Palangkaraya

Gisteren tot half 11 genoten van de stilte en geluiden op de veranda van het Punggualas station.
Ondanks al die dierengeluiden zijn we heel snel in slaap gevallen. Omdat het dunne matrasjes zijn en het hout nogal hard is ben ik regelmatig wakker geweest. Om 5.30 waren de mannen van het kamp al druk in de weer. In de keuken werd er druk aan het ontbijt gewerkt.

Om half 7 wist ik niet meer hoe ik liggen moest en ben ik er maar uit gegaan. Om half 10 zijn we een jungle tocht gaan maken van 2 km, het zwaarste transect (route). De tocht was redelijk zwaar, geen paden maar het overgrote deel door water en over boomstronken. Af en toe stonden we tot ons kruis in het water, en Nick tot zijn middel. Helaas zijn we geen apen tegen gekomen, maar wat was het gaaf! Nick en Stefan liepen samen voorop. Nick vond het geweldig, als een echte Freek Vonk struinde hij door de jungle.

Bekaf kwamen we bezweet en zeiknat terug op het station. Weer een ervaring rijker. We hadden de route sneller afgelegd dan zijn studenten ;-)
Daarna hebben we geluncht. Het ontbijt, lunch en avondeten is eigenlijk allemaal hetzelfde. Het bestaat het rijst, mihoen, tofu, groenten, sambal, notenkoekjes en gevulde roerbak eieren.

Na de lunch hebben we ff een tukkie gedaan. De jungle tocht en de warmte hadden veel van ons lichaam gevergt. Abrupt werd ik uit mijn slaap gerukt want er waren bij de rivier Oereng Oetangs gespot. Dus camera mee en hup in de kano's. Eerst peddelend door de kleine riviertjes en toen de grote rivier op.  We hebben 2 uur rondgevaren maar helaas hebben we hem niet gevonden. Heel jammer maar wie weet komen we ze morgen nog tegen. Wel hebben we een neushoornvogel en toekans zien overvliegen.

Het begon al te schemeren toen we terug gingen, best spannend want je ziet hier in het donker geen hand voor ogen. s'Avonds weer heerlijk gegeten en gerelaxt op de veranda. Tijdens het avondeten begon het snoeihard te regenen en te onweren, best gezellig. Rond half 10 gingen we met de hele staff te bed.