Dagje naar Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Dagje naar Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Dagje naar Trawangan

07 Mei 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Yeay! Na een lange nachtrust is Nick  weer opgeknapt, dus vandaag gaan we naar met de boot naar het andere eiland Trawangan.Trawangan is het grooste Gili eiland.

Nadat we heerlijk hadden ontbeten zijn we op pad gegaan. De publicboat vertrekt om 9.00 uur. Maar ja je heb Zaanse kwartiertjes, maar die kennen ze ook in Indonesie. Dus voor het geval maar op tijd naar de boot. Zal je altijd zien dat hij netjes op tijd vertrekt......

Het is ongeveer 20 minuutjes varen over een azur blauwe zee. Je kan gewoon de bodem zien liggen, en de vissen zien zwemmen. Ik verheug mij nu alweer op de Noordzee.

Op Trawangan hebben we eerst wat rondgelopen en gedronken. Het is hier een stuk drukker dan op Meno. Veel toeristen, kroegen, duikscholen, in ieder geval een stuk bedrijviger dan bij ons.
Het mooie van alle Gili eilanden is, is dat er geen gemotoriseerd verkeer is. Alles gaat hiet per paard en wagen, ook de bevoorrading van de hotel, bars en restaurants. Alles komt per boot aan, om daarna met paard en wagen te worden vervoerd.Trawangan ruikt naar Amirah :)

Op het eiland kan je overal fietsen huren. Dus na ons drankje zijn we op de fiets gestapt, we blijven natuurlijk echte Hollanders. Je kan namelijk het hele eiland rondfietsen. In het begin waren de wegen redelijk begaanbaar. Maar naar mate we aan de andere kant kwamen werd het een hel. Toen moest je met je fiets door het mulle zand ploeteren. En dat in 35 graden en op het heetst van de dag is heus geen pretje.

Onderweg hebben we heerlijk geluncht in een chique tent. Maar wat was het lekker! Aan de andere kant is het een stuk rustiger. Af en toe reisde uit het niets een prachtig resort op. Toch ben ik blij dat we voor Meno hebben gekozen. Na 2.5 uur kwamen we bezweet en rood aangelopen terug.

Omdat de boot pas weer om 4 uur terug ging hebben een we bij het strand wat gedronken tot het tijd was om naar Meno te gaan. Op Meno hebben we de zwembroeken aangetrokken en hebben we een verfrissende duik genomen in de zee, die trouwens nog nooit zo helder is geweest. Vandaag kon je je duikbril thuislaten.

s' Avonds lekker gegeten op onze favoriete plek en gerelaxt tot een uurtje of 10. Na een paar zalige roseetjes om 10.00 uur te bed gegaan.