Kleine kanttekening - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Rosani - WaarBenJij.nu Kleine kanttekening - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Rosani - WaarBenJij.nu

Kleine kanttekening

Blijf op de hoogte en volg Rosani

12 Mei 2013 | Nederland, Castricum

De reis naar Indonesie was geweldig, Garuda bedankt hiervoor.
Toch heb ik een kleine kanttekening. Ik moet eerder zeggen dat de aanloop naar onze reis erg is tegengevallen. Hoezo hoor ik mensen denken, je heb een reis gewonnen......

A. Op 19 juli 2012 heb ik specifiek aan Garuda gevraagd of wij 6 of 7 juli 2013 konden vertrekken en 3 of 4 augustus 2013 terug konden komen. Het antwoord was; geen probleem (akkoord heb ik op mail). Ik heb nog specifiek gevraagd of dit ECHT geen hoogseizoen was. Maar het hoogseizoen was alleen maar tussen kerst en oud en nieuw. Op dat moment hebben wij alles in werking gesteld om deze data’s vrij te krijgen van ons werk.

Maar wat schetst onze verbazing toen wij in oktober onze tickets gingen vastleggen dat het opeens die data’s niet meer mogelijk was ineens was het wel hoogseizoen en mochten we niet mee vliegen. Je snapt misschien dat dit een hele grote teleurstelling voor ons was. Ook moesten we op zoek naar een nieuwe datum en moesten we wederom toestemming krijgen van onze werkgevers.

B. Op 18 oktober 2012 hebben wij de tickets gereserveerd. Ook hier werd ik weer voor de tweede keer door Garuda verrast. Dit maal met een factuur voor € 247,= per persoon voor luchthavenbelasting en brandstoftoeslag. Na de actievoorwaarden doorgelezen te hebben lazen wij inderdaad dat deze voor onze rekening waren. Onze mening de 2e grote domper op de feestvreugde.

C. Nadat de tickets binnen waren en we druk bezig waren met de voorbereidingen hebben we Garuda gebeld of wij misschien (winnaars van de actie) alvast de stoelen konden reserveren. Maar ook helaas kon zij ons niet helpen en vertelde ze ons dat we dan maar op tijd moesten gaan inchecken. Oké dat gaan we dan ook maar doen, maar had toch iets meer service verwacht.

D. De voorbereidingen waren gedaan. We zouden de 1e week in Palangkaraya verblijven en daarna doorvliegen naar de Gili eilanden. Onze terugvlucht zag er met de Garuda tickets zo uit;
08.25 uur Palangkaraya – Jakarta aankomst 10.00 uur
19.35 uur Jakakrta – Amsterdam aankomst 07.20 uur
Ik heb aan Garuda gevraagd of wij de vlucht van Palangkaraya naar Jakarta niet mochten laten vervallen. Wij vonden het zonde om vanaf Lombok eerst terug te vliegen naar Palangkaraya om vervolgens daar een overnachting te boeken om daarna de volgende dag om 8.25 uur op het vliegtuig te stappen naar Jakarta, waar we dan vervolgens 7,5 uur op het vliegveld moesten wachten voor de volgende vlucht naar Nederland. Helaas mocht dit niet van Garuda omdat de ticket niet wijzigbaar was. Omslachtig is het juiste woord. Ook werd ons even medegedeeld dat als we die tussenvlucht niet zouden nemen we ook de vlucht van Jakarta naar Amsterdam niet mochten nemen, en we dus niet naar huis konden. Ik snap ook de redenen niet en ook dat werd ons niet duidelijk gemaakt. Alleen dat de tickets voorwaarden niet wijzigbaar zijn, maar dat is het hem juist, we wijzigen niks, we zitten alleen niet op die tussenvlucht.

Nadat ik een boze mail had gestuurd kreeg ik 2 weken later telefonische antwoord dat we de tussenvlucht toch mochten annuleren. Maar ja nu was het niet meer nodig. 2 weken lang horen we niks en opeens wordt de tussenvlucht geannuleerd. Gelukkig konden we onze vluchten bij Lion Air nog annuleren (tegen betaling) maar handig was het allemaal niet.

Op 25 april vertrokken we met Garuda naar Indonesie. Het is jammer dat ze er niet meer tijd ingestoken hebben. Op schiphol was er niemand van Garuda te bekennen om ons te verwelkomen/uit te zwaaien. Ik vind het een gemiste kans. Desalniettemin heb ik een geweldige vakantie gehad ik Indonesië. Daarvoor ontzettend bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 169720

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: