Snorkeltrip langs de Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Snorkeltrip langs de Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Snorkeltrip langs de Gili eilanden

Blijf op de hoogte en volg Rosani

09 Mei 2013 | Indonesië, Gili Meno

Vandaag is de laatste dag op dit prachtige eiland. Ik ben weer om 6 uur opgestaan om de zonopgang te bekjken. Dit keer samen met Martijn. Ik wil van deze dag zolang mogelijk genieten.....

Rond 8 uur zijn we gaan ontbijten. Om 10 uur vertrekt de boot voor ons snorkel avontuur. Nadat we ons allemaal goed hadden ingesmeerd sprongen we op de boot. Wat ik eerder schreef no turtles no pay. We gingen dus vol verwachting aan boord.

Onze eerst duik was gelijk al raak, een geweldige grote zeeschildpad vlak onder ons. Wat onwijs gaaf! Je kan hier geweldig snorkelen. Helaas is wel een deel van het koraal aangetast door toeristme en vissers. Maar toch is er een redelijk deel behouden.

Je ziet hier allerlei prachtige gekleurde vissen. Op een geven moment zwom er een hele school Napolion vissen onder ons van ongeveer 80 cm groot. Wat een lelijke, maar toch prachtige beesten. Tijdens onze 2e duik zagen we nog meer schildpadden, die we ook nog konden aanraken. Weer een ervaring rijker. Ook Nick vond het helemaal geweldig, en was meer onder water dan boven water. Ook zijn ontmoeting met de schildpadden is onvergetelijk.
Zo trots op mijn kleine mannetje. Hjj heeft toch maar alles gedaan deze vakantie.

s' Middags nog ff van de zon genoten, en rond gewandeld op het eiland. En ff onze wifi spot opgezocht. Rond 5 uur met zijn viertjes naar de andere kant van het eiland gelopen om de zonsongang nog een keertje te zien. Met gemengde gevoelens liepen we terug naar Biru Meno waar we onze laatste diner gingen bestellen :-(

Dat gevoel van alles de laatste keer doen vind ik zo verschrikkelijk. Gelukkig heb ik nooit heimwee naar huis, ik wil altijd langer blijven. Gelukkig hebben we allemaal genoten van deze vakantie. We weten zeker dat we nog een keer terug komen in Indonesie. Ik wist al dat het een geweldig mooi land was, maar nu heb ik het ook aan Robert en Nick kunnen laten zien.

Samen met Robert hebben we op ons balkon stilzwijgend gezeten. Alles nog een keertje goed in ons op laten nemen. Morgen om 6 uur gaat het wekkertje, en om 8 uur vertrekt de boot van Gili Meno naar Lombok. Morgen ga ik voor de laatste keer naar de zonsopgang kijken, waarschijnlijk met tranen in mijn ogen.

  • 10 Mei 2013 - 09:17

    Tineke:

    Hallo jongelui ik wens jullie een goede terug vlucht
    en ik zie jullie zaterdag weer gezond en een
    ervaring rijker thuis groetjes

  • 10 Mei 2013 - 10:29

    Cees Reijnders:

    Geniet nog even van de laatste uurtjes in dat mooie land en begin dan aan een hopelijk zeer voorspoedige thuisreis. Na zo'n "lange" tijd zullen wij blij zijn als jullie gezond en wel weer tastbaar bij ons zullen zijn.

  • 19 Augustus 2013 - 01:05

    Mariette:

    Wij zaten na jullie in het Biru Meno huisje, zeg maar gerust huis! Bedankt voor jullie lovende woorden over deze accomodatie. We lazen alleen maar negatieve ervaringen, we hadden er door jullie recensie zin in! Wat een toplichtte, wij hebben er ook 7 dagen genoten!!!

Tags: Gili Meno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 169652

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: