Dag Indonesie ik hoop tot de volgende keer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Dag Indonesie ik hoop tot de volgende keer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Dag Indonesie ik hoop tot de volgende keer

Blijf op de hoogte en volg Rosani

10 Mei 2013 | Indonesië, Batavia

Mijn laatste verslag.........

Vandaag is de dag dat we Indonesie gaan verlaten. Gisterenavond voor het slapen gaan de rugzakken ingepakt. We hebben nog ruimte zat in onze rugzakken dus alle schelpen die we van de week gevonden hebben gaan mee naar Nederland, ik schat zo'n kilootje of 2. Ook hebben we een zakje zand meegenomen, thuis maar eens ff iets creatiefs mee doen.

Om 5.55 uur het wekkertje gezet om samen met Nick voor de laatste keer de zonsopgang te kijken. Martijn was op het zelfde idee gekomen en liep al met zijn camera op het strand. De zon kleurde weer prachtig ochtendrood. Gatver de gatver wat een rotgevoel.

Na een vliegensvlug ontbijt want de kok had zich volgens mij verslapen (kwam namelijk pas om half 8 aansjokken) moesten we toch echt om 7.45 uur richting de steiger. Om 8 uur vertrek namelijk de publicboot naar Lombok. We waren niet de enige die naar huis gingen. Langzaam kwamen er steeds meer backpackers naar de steiger, al weet je natuulijk nooit of ze naar huis gaan of nog verder zullen reizen.

Toen iedereen op de boot zat vertrokken we richting de haven van Lombok al kijkend naar een steeds kleiner wordende Gili Meno. Omdat deze boot maar 2x per dag naar Lombok vaart weten de locals daar dat er weer een horde toeristen aan wal komen. Dus zodra je voet aan wal zet wordt je bedolven onder mannen die je voor veel geld een taxi willen aansmeren. Hello, hello!! you need taxi?? Very cheap..... special price voor you my friend yes, yes.

Na een kleine onderhandeling zaten we binnen 10 minuutjes met z'n vieren in de auto. Op de heenweg reden we langs de kust, maar terug gingen we binnendoor door de bergen. Een mooie rit door de bergen met links en rechts rijstvelden en drukke dorpjes met markten. Na ruim een uurtje kwamen we aan bij het vliegveld. Het inchecken ging snel bij Lion Air alleen zaten wij op rij 16 en Martijn op rij 32. We hadden een kleine vertraging van 20 minuutjes. 2 uurtjes later kwamen we aan op Jakarta.

Daar hebben we de shuttlebus gepakt naar de juiste gate. We waren ruim op tijd dus zijn we regelrecht naar de Starbucks gegaan voor een overheerlijk bakkie koffie. Na de koffie gelijk ingecheckt. Ik heb (echt) gevraagd of we bij de nooduitgang konden zitten ivm de beenruimte, maar blijkbaak heeft ze mij niet goed begrepen, want we zaten op precies dezelfde rij als op de heen weg. Dit zal ik nog lang te horen krijgen ben ik bang.....

Op Jakarta moesten we een paar uurtjes wachten voor onze volgende vlucht. Nog wat laatste souveniers gekocht, gegeten en gedronken en het was alweer tijd om te vertrekken. Dag Indonesie tot de volgende keer, want dat we terug komen is voor 99% zeker.

Ook hier ging alles weer vlotjes en begon onze vlucht huiswaarts. Na 8 uurtjes kwamen we moe op Abu Dhabi aan. Zo lastig als je moe bent maar toch niet kan slapen. Gelukkig heeft Martijn slaappillen mee.... Op Abu Dhabi de benen gestrekt en wat gegeten bij de Mac Donalds. Na een uurtje mochten we weer boarden, nog 6 uurtjes en dan zijn we weer in Amsterdam. Maar niet voordat ik een slaappil heb ingenomen. Die deed prima zijn werk, want tijdens het opstijgen kon ik mijn luiken bijna niet meer open houden. Het nadeel was dat ik met een uurtje wakker schrok van een jakkende baby..... en ja hoor daarna kon ik weer niet slapen.

In tegenstelling met vroeger heb ik nu in je stoel voor je een eigen video scherm waar je films op kan kijken, muziek kan luisteren, spelletjes kan doen etc. etc. Je kan je dus prima vermaken. Bij Garuda wordt je goed verzorgd. Je krijgt voldoende eten en drinken en voor de kinderen is er een speciaal kidsmenu. Om half 8 Nederlandse tijd kwamen we vermoeid in A'dam aan. Gelukkig hadden we snel onze bagagge en konden we door de glazen deuren naar de hal. Tot onze verbazing stonden Cees, Geke en mijn moeder ons op te wachten. Wat een leuke verrassing!! Voor Martijn stonden Ravi en zijn vader hem op te wachten.

Martijn bedankt voor de geweldige ervaring bij het WNF en voor je gezelligheid! Als ik een cursus "hoe moet ik zonnepanelen plaatsen" moet doen voor de volgende vakantie hoor ik het wel ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosani

Reisverslagen van Robert, Sandra & Nick Reijnders

Actief sinds 01 Dec. 2012
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 169655

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Singapore & Maleisié

15 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Rondje Italië & Frankrijk

03 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Vakantie Italië, Lugano meer

25 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Frankrijk Canet du roussillon

25 April 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie (Centraal Kalimantan)

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Onze vakantie in Frankrijk, Pergomas

Landen bezocht: