Op naar Palangkaraya - Reisverslag uit Palangkaraya, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Op naar Palangkaraya - Reisverslag uit Palangkaraya, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Op naar Palangkaraya

27 April 2013 | Indonesië, Palangkaraya

Gisterenavond vroeg onder de wol gegaan, alhoewel onder de lakens met de airco op volle kracht. Rond 18.00 uur lagen we gestrekt. Robert ging samen met Martijn op de kamer en ik met Nick. De mannen gaan heerlijk lepeltje lepeltje liggen......

Mijn nacht verliep iets anders dan gepland. Nick was in zijn slaap het Indonesie avontuur op geheel eigen wijze aan het verwerken. Dat betekende dus veel woelen en praten in zijn slaap en ongeveer om de 1, 5 uur wakker worden. En om 12 uur was meneer klaar en klaar wakker pfffffff.

Om 3 uur ging ons wekkertje, en stonden we een half uur later weer bepakt en bezakt buiten het hotel te wachten voor de rit naar het vliegveld. Om 5.50 uur stapte we in het vliegtuig richting Palakaraya. We hadden een prima vlucht en vlogen over het prachtige regenwoud van Borneo. Wat geweldig om na een jaar te hebben zitten plannen, googlen we eindelijk hier voet op aarde te zetten.

Hans de man van Rietje stond ons netjes op de afgesproken tijd op te wachten. Het weer is anders dan in Jakarta. Je merkt gelijk dat het hier een stuk vochtige is. Het was maar goed dat Hans ons op kwam halen want wij hadden het zelf nooit gevonden.

We stapte de poort van Bukit Raya binnen en het lijkt hier wel een klein paradijs. Een prachtig hout complex met een geweldige tuin, een oase van rust. Nadat we de rookworst, erwtensoep en de curry hadden overhandigd hebben we samen met Hans en Rietje zelf gemaakte lemon drankjes gedronken. Gemaakt van gestampt lemon gras, water en een klein beetje suiker.

De kamer is geweldig zoals je je een guesthouse voorsteld. In de tuin bloeien prachtige bloemen en planten, en er is zelfs een heuze boomhuis met hangmat! Wat kan het leven toch mooi zijn.

We hebben niet veel gedaan, de rust die hier heerst is super. Martijn is op defiets van Hans naar het kantoor van het WNF gefietst want we wisten nog niet hoelaat we morgen opgehaald zouden worden. Wij hebben een rondje door de wijk gelopen, met de camera in de aanslag.

Nick vermaakt zich prima en heeft s'middag rond gefietst op Hans zijn fiets. Verder heeft hij met een visnet geprobeerd het vis uit de slootjes te vissen, maar helaas de vangst was nul, nul.

Rietje heeft s' middags een overheerlijke lunch verzorgd met zelf gebakken brood. En de kok mama Robert was druk bezig met de voorbereidingen voor het avond eten. Daarna hebben we met met zijn allen een tukkie gedaan.

Hans en Rietje hebben 2 Duitste herders Snicker en Bonnie die wij met zijn 4e uitgelaten hebben. Dat was al een attractie op zich. 4 blanken en 2 honden hoe gek wil je het hebben.

Rond half 7 gingen we aan tafel. Mama Robert had geweldig gekookt, witte rijst, mihoen, geroerbakte spinazie en zalige kippenboutjes, wat een feestmaal! En met klap op de vuurpijl sappige manco's als dessert. Morgen wordt een spannende dag dan gaan we met de boot het groene hart van Borneo in.

• 27 April 2013 - 16:28

Wilma:

klinkt nu al helemaal leuk! geniet!

• 27 April 2013 - 20:01

Paula:

heerlijk om te lezen, heel veel plezier met varen.... greetz