Dag Borneo, hallo Gili Meno - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu Dag Borneo, hallo Gili Meno - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Rosani - WaarBenJij.nu

Dag Borneo, hallo Gili Meno

03 Mei 2013 | Indonesië, Gili Meno

Pffff dat was vroeg.....4.45 ging de wekker. Vandaag vertrekken we uit Bukit Raya Palangkaraya. Met gemengde gevoelens nemen we afscheid van onze uitvalbasis. Rietje had voor ons de tafel gedekt, maar daar hadden we helaas weinig tijd voor. Hans, Rietje bedankt voor de goede zorgen en jullie fantastische gastvrijheid. We hebben genoten in jullie kleine huiselijke guesthouse!

Vandaag nemen we niet alleen afscheid van Hans en Rietje, maar ook van Stefan en Martijn. Hier scheiden onze wegen. Wij gaan heerlijk relaxen op Gili terwijl Martijn nog ff de jungle in gaat. Maar niet voordat hij eerst een rit van 11 uur in de bus heeft afgelegd. Ik moet er ff niet aan denken. Wat wel weer jammer is, is dat hij zeker Oerang Oetangs gaat zien, en dat steekt wel een beetje ;-) .

Nadat we van Rietje afscheid hadden genomen hebben Hans en Martijn ons weggebracht naar het vliegveld. Om 6.40 lieten we Borneo achter ons en vliegen we naar Java. In het vliegtuig vroeg Nick wanneer we weer terug gingen naar Borneo, als dat geen goed teken is! Ik hoop snel want er is nog zat te zien.

Van Palangkaraya vliegen we naar Surabaya in ongeveer een uurtje. Hier moesten we 2 uur wachten op onze volgende vlucht naar Lombok. Vandaag gaan we dus aan het eiland hoppen. Om 11 uur vlogen we weg in een klein propellorvliegtuigje van Wings air richting Lombok. Vanuit het vliegtuig zagen we de 3 Gili eilanden liggen, gaaf! Op het vliegveld werden we opgewacht door de taxi van ons guesthouse Biru Meno.

Als je dacht dat we er toen waren heb je het mis. De taxirit duurde maar liefst 2 uur. Volgens mij hebben heel Lombok door gecrossd. Op zich geen straf want het is totaal anders dan Borneo. Overal zie je rijstvelden en mensen die daarop aan het werk zijn. De rit ging helemaal langs de kust met hier en daar prachtige uitkijkpunten.

Na 2 uur kwamen we eindelijk bij de haven aan. Ook dat hadden we thuis weer goed geregeld want ook hier stond onze schipper met zijn bootje al op ons te wachten. Na 10 minuten kwam Gili Meno steeds dichterbij. Een echt bounty eiland. Witte stranden , azur blauwe zee, rieten hutjes met hangmatjes op het strand. Ja hoor, hier gaan we ons de komende 7 dagen wel vermaken.

We habben een familiebungalow geboekt, maar dit hadden we niet verwacht. De bungalow heeft 2 verdiepingen met een veranda op de eerste verdieping. Het lijkt wel of we op huwelijksreis zijn....... Alles ziet er nog zo nieuw uit dat we het vermoeden hebben dat dit er net staat.

Nadat we alle spullen in de bungalow hadden gezet hebben we een duik genomen in de zee. En samen met Nick hebben we schelpen gezocht. Aan het strand staan houten hutjes van bamboe met kussens erin waar je heerlijk kunt relaxen. Daar hebben we pizza en spaghetti gegeten. Rond een uurtje of half 10 zijn we naar bed gegaan want het was weer een lange dag.